Vadovai klausia, kaip panaudoti koučingą savo darbe. Įtraukite koučingą į metinius vertinimo pokalbius. Tai – viena geriausių progų įtvirtinti koučingą kaip jūsų vadovavimo stilių.

Kartais, norėdamas sužinoti, kaip vadovas išnaudoja tobulėjimo galimybes, jo darbuotojų paprašau papasakoti, kaip jis atlieka metinį vertinamąjį pokalbį.

Dažnai neprireikia nei organizacijos diagnostikos, nei ilgų interviu, kad būtų galima sužinoti, ar organizacijoje įmanoma sėkmingai taikyti koučingą. Teko girdėti, kad kai kurie vadovai tik užpildo vertinimo formas ir nusiunčia jas savo darbuotojams pasirašyti, nes visiems ir taip viskas aišku. Kiti vadovai tokiems pokalbiams skiria iki dviejų valandų ir išsamiai kartu su darbuotojais aptaria jų veiklą.

Šiame straipsnyje paaiškinsiu kaip integruoti koučingą į metinius veiklos vertinimo pokalbius. Ir svarbiausia – kaip tokį pokalbį padaryti tęstine, nuoseklia, įdomia ir įtraukiančia ugdymo praktika. Skaityti daugiau…

Tegu jėga būna su tavimi, -  pasakė Yoda, mielas keistas ateivis seneliukas iš Žvaigždžių Karų epo. Galite juoktis, bet šią frazę kartais pasakau sau mintyse, kai einu į svarbų susitikimą arba stoju prieš man nežinomą auditoriją. Ir čia pat suabejoju, – na kokia čia dar jėga. Aš esu aš ir jokios jėgos man nereikia. Susitvarkysiu.

Jau rašiau apie negatyvią pozityvios psichologijos pusę, bet šį kartą pozityvią psichologiją noriu minėti geruoju. Juolab, kad tai, ką rasite šiame straipsnyje, galite panaudoti saviugdai arba koučingo sesijose.

Olandų tyrėjas Joris Lammers (2013) atliko du įdomius eksperimentus Skaityti daugiau…

Dalijuosi dar viena koučingo technika, kuri padeda klientui pažinti ir įsisąmoninti tai, kas lemia jo norimą pokytį. Geriau suvokus savo pokyčio prielaidas yra lengviau ieškoti sprendimų kaip šį pokytį įgyvendinti.

Šią techniką parėmiau suplanuoto elgesio modeliu, kurio autorius − Icekas Ajzenas. Šis psichologas nagrinėjo, kas lemia žmogaus elgesį, ir įvardijo, kad mūsų paskatas elgtis vienaip ar kitaip lemia trys esminiai dalykai: nuostatos, gebėjimai ir išorės poveikis.

Pirmiausia pateiksiu trumpą Iceko Ajzeno modelio paaiškinimą ir tada patarsiu, kaip šį modelį naudoti koučingo sesijose. Skaityti daugiau…

Kartais koučingo metu klientai išsikelia labai aiškius tikslus ir tai yra puiku. Pavyzdžiui, pradėti lankyti sporto klubą, išmokti daryti puikias prezentacijas susirinkimų metu, išmokti deleguoti darbus, pasitikėti savimi pokalbio dėl darbo metu…

Tokius tikslus esu linkęs vadinti techniniais tikslais. Techniniais dėl to, kad jie neatskleidžia, ką iš tikrųjų žmogus turi padaryti, kad pasiektų šį tikslą. Nepakanka kažko pradėti ar nustoti daryti, nes tam, kad tai įvyktų, turi keistis visa eilė mūsų nuostatų.

Būtent šie vidiniai pokyčiai yra esminė prielaida, nulemianti, pavyks ar nepavyks pasiekti užsibrėžtų siekių. Todėl prieš pradėdamas koučingo pokalbį, pasiūlau klientui tokius tikslus paversti mokymosi tikslais, kuriame atsispindėtų tobulėjimo aspektai.

Tikslas, kuris yra nukreiptas į mokymąsi, o ne vien tik į rezultatus, yra labiau tvarus. Pasiūlykite klientui performuluoti savo techninius tikslus į mokymosi siekius. Štai pavyzdys: Skaityti daugiau…

Čia dalijuosi keliolika klausimų, kuriuos užduodu savo pašnekovams tada, kai noriu paskatinti juos imtis sprendimų. Šie klausimai tiks tada, kai jūsų koučingo pokalbiai jau įsibėgėjo ir atėjo metas imtis veiksmų.

Lūkesčių klausimai. Jų tikslas  - padėti klientui įvertinti suvokti ko jis siekia ir kaip tai turi atrodyti realybėje.

  • Kokio pokyčio tikiesi (lauki?)
  • Kas turi atsitikti, kad tai atitiktų tavo lūkesčius?
  • Iš kur sužinosi, kad tai jau įvyko?
  • Kaip pasikeisi, kai tai įvyks?
  • Ką apie tave pasakys kiti?
  • Kas jau vyksta šia linkme? Skaityti daugiau…

Noriu pasidalinti viena koučingo technikų, kurios tikslas – padėti klientui geriau pažinti skirtingus savo asmenybės aspektus ir pasiremti jais planuojant norimus pokyčius. Šią koučingo techniką pavadinau SKIRTINGI AŠ.

Kiekvieno žmogaus mąstymas ir elgesys yra kompleksiški. Tai reiškia, kad atsidūrę skirtingose situacijose ar esant skirtingomis aplinkybėmis mes galvojame ir elgiamės skirtingai. Šie skirtumai pasireiškia skirtingu bendravimo su kitais stiliumi. Mes reaguojame skirtingu balso tonu, kinta mūsų kūno kalba. Su kai kuriais žmonėmis telefonu kalbame vienaip, o susitikę gyvai – kitaip. Skatinami skirtingų aplinkybių skirtingu metu apie tuos pačius dalykus galime turėti skirtingą nuomonę. Darbe mes būname vienokie, o grįžę namo pasikeičiame. Vienose kompanijose jaučiamės laisvai − juokaujame ar kvailiojame, tuo tarpu susitikę su kitais žmonėmis renkamės stebėtojo vaidmenį ir galime visą vakarą tylėti. Skaityti daugiau…

Kiekvienas koučingo specialistas turi savo klausimų, kurie užduodami įvairiais tikslais, „kolekciją“. Noriu pasidalyti klausimais, kuriuos kartais užduodu savo pašnekovams, kai jie įstringa ir noriu juos išjudinti. Kartais šie klausimai paskatina gilesnes pašnekovų mintis, kartais jie nušvinta padarę proveržį, kartais klausimai nesuveikia ir reikia rinktis kitokias technikas.

Šie klausimai bus efektyvūs tik tada, kai tarp jūsų bus užsimezgęs geras ryšys, kai jausite, kad galite būti visiškai atviri. Tad neskubėkite šių klausimų užduoti koučingo pokalbio pradžioje. Klausimų sąrašas pateiktas atsitiktine tvarka. Tikiu, kad skaitydami juos prisiminsite savo koučingo praktiką ir atrasite sau tinkamiausius.

  • Ar yra kokia nors su šiuo kausimu susijusi tema, kurios tu nenori paliesti?

(Tikrinu vidinį kliento dialogą, galimas ribojančias nuostatas)

Skaityti daugiau…

GROW modelis, mano galva, yra puiki koučingo proceso valdymo priemonė. Jis ypač tiks tiems, kas dar tik pradeda naudoti koučingą ar kaip nors kitaip bando įtraukti jį į savo veiklą, pavyzdžiui, vadovai, mokytojai, dėstytojai, socialiniai darbuotojai ar kiti, kurie vienu ar kitu būdu padeda žmonėms tobulėti. Šis modelis geriausiai tinka veiklos koučingui, t. y. tiems atvejams, kai kalbamės su klientu apie jo veiklos efektyvumą. Kita vertus, daug šio modelio fragmentų galime pastebėti bet kurioje koučingo sesijoje, kad ir koks būtų jos turinys. Skaityti daugiau…

Jau senokai rašiau praktikuojantiems koučingą ar besiruošiantiems tai daryti. Vis kildavo įvairios mintys ar įkvėpdavo kas kitas rašyti apie kažkokius…bendrus reikalus. Kurie greitai persiskaitytų. Šį kartą – patarimai, kaip dirbti su koučingo klientu, kai šis nuvertina save ir/arba savo sprendžiamą klausimą.

Norėdami patvirtinti savo įsitikinimus, mes susikuriame begalę paaiškinimų, kuriais įrodome sau, kad pokytis, kurio siekiame, yra rizikingas. Paradoksas, ar ne? Vienas būdų vengti pokyčių yra nuvertinti save arba turimą problemą. Toks nuvertinimas gali būti daromas problemos ir (arba) savo galimybių ją spręsti atžvilgiu. Pavyzdžiui, kaip rašo Jenny Rogers, klientas gali neigti problemos egzistavimą, menkinti jos dydį, sureikšminti jos neišsprendžiamumą arba menkinti savo galimybes spręsti problemą. Skaityti daugiau…

Koučingo filosofija yra individualus koučingo specialisto požiūris į koučingą ir aiškus savo darbo būdų apibrėžimas. Koučingo specialistams jų veikos filosofija reikalinga dėl dviejų priežasčių.

Pirma, asmeninė koučingo filosofija reikalinga dėl praktinių sumetimų. Ar galite greitai ir konkrečiai atsakyti, kaip jūs dirbate, kokia teorija ir praktika pagrindžiate savo veiklą ir ką darote, kad jūsų klientai gautų maksimalią naudą?  Skaityti daugiau…

5 - 7««...34567