Dalijuosi dar viena koučingo technika, kuri padeda klientui pažinti ir įsisąmoninti tai, kas lemia jo norimą pokytį. Geriau suvokus savo pokyčio prielaidas yra lengviau ieškoti sprendimų kaip šį pokytį įgyvendinti.

Šią techniką parėmiau suplanuoto elgesio modeliu, kurio autorius − Icekas Ajzenas. Šis psichologas nagrinėjo, kas lemia žmogaus elgesį, ir įvardijo, kad mūsų paskatas elgtis vienaip ar kitaip lemia trys esminiai dalykai: nuostatos, gebėjimai ir išorės poveikis.

Pirmiausia pateiksiu trumpą Iceko Ajzeno modelio paaiškinimą ir tada patarsiu, kaip šį modelį naudoti koučingo sesijose. Skaityti daugiau…

Kartais koučingo metu klientai išsikelia labai aiškius tikslus ir tai yra puiku. Pavyzdžiui, pradėti lankyti sporto klubą, išmokti daryti puikias prezentacijas susirinkimų metu, išmokti deleguoti darbus, pasitikėti savimi pokalbio dėl darbo metu…

Tokius tikslus esu linkęs vadinti techniniais tikslais. Techniniais dėl to, kad jie neatskleidžia, ką iš tikrųjų žmogus turi padaryti, kad pasiektų šį tikslą. Nepakanka kažko pradėti ar nustoti daryti, nes tam, kad tai įvyktų, turi keistis visa eilė mūsų nuostatų.

Būtent šie vidiniai pokyčiai yra esminė prielaida, nulemianti, pavyks ar nepavyks pasiekti užsibrėžtų siekių. Todėl prieš pradėdamas koučingo pokalbį, pasiūlau klientui tokius tikslus paversti mokymosi tikslais, kuriame atsispindėtų tobulėjimo aspektai.

Tikslas, kuris yra nukreiptas į mokymąsi, o ne vien tik į rezultatus, yra labiau tvarus. Pasiūlykite klientui performuluoti savo techninius tikslus į mokymosi siekius. Štai pavyzdys: Skaityti daugiau…

Čia dalijuosi keliolika klausimų, kuriuos užduodu savo pašnekovams tada, kai noriu paskatinti juos imtis sprendimų. Šie klausimai tiks tada, kai jūsų koučingo pokalbiai jau įsibėgėjo ir atėjo metas imtis veiksmų.

Lūkesčių klausimai. Jų tikslas  - padėti klientui įvertinti suvokti ko jis siekia ir kaip tai turi atrodyti realybėje.

  • Kokio pokyčio tikiesi (lauki?)
  • Kas turi atsitikti, kad tai atitiktų tavo lūkesčius?
  • Iš kur sužinosi, kad tai jau įvyko?
  • Kaip pasikeisi, kai tai įvyks?
  • Ką apie tave pasakys kiti?
  • Kas jau vyksta šia linkme? Skaityti daugiau…

Noriu pasidalinti viena koučingo technikų, kurios tikslas – padėti klientui geriau pažinti skirtingus savo asmenybės aspektus ir pasiremti jais planuojant norimus pokyčius. Šią koučingo techniką pavadinau SKIRTINGI AŠ.

Kiekvieno žmogaus mąstymas ir elgesys yra kompleksiški. Tai reiškia, kad atsidūrę skirtingose situacijose ar esant skirtingomis aplinkybėmis mes galvojame ir elgiamės skirtingai. Šie skirtumai pasireiškia skirtingu bendravimo su kitais stiliumi. Mes reaguojame skirtingu balso tonu, kinta mūsų kūno kalba. Su kai kuriais žmonėmis telefonu kalbame vienaip, o susitikę gyvai – kitaip. Skatinami skirtingų aplinkybių skirtingu metu apie tuos pačius dalykus galime turėti skirtingą nuomonę. Darbe mes būname vienokie, o grįžę namo pasikeičiame. Vienose kompanijose jaučiamės laisvai − juokaujame ar kvailiojame, tuo tarpu susitikę su kitais žmonėmis renkamės stebėtojo vaidmenį ir galime visą vakarą tylėti. Skaityti daugiau…

Kiekvienas koučingo specialistas turi savo klausimų, kurie užduodami įvairiais tikslais, „kolekciją“. Noriu pasidalyti klausimais, kuriuos kartais užduodu savo pašnekovams, kai jie įstringa ir noriu juos išjudinti. Kartais šie klausimai paskatina gilesnes pašnekovų mintis, kartais jie nušvinta padarę proveržį, kartais klausimai nesuveikia ir reikia rinktis kitokias technikas.

Šie klausimai bus efektyvūs tik tada, kai tarp jūsų bus užsimezgęs geras ryšys, kai jausite, kad galite būti visiškai atviri. Tad neskubėkite šių klausimų užduoti koučingo pokalbio pradžioje. Klausimų sąrašas pateiktas atsitiktine tvarka. Tikiu, kad skaitydami juos prisiminsite savo koučingo praktiką ir atrasite sau tinkamiausius.

  • Ar yra kokia nors su šiuo kausimu susijusi tema, kurios tu nenori paliesti?

(Tikrinu vidinį kliento dialogą, galimas ribojančias nuostatas)

Skaityti daugiau…

GROW modelis, mano galva, yra puiki koučingo proceso valdymo priemonė. Jis ypač tiks tiems, kas dar tik pradeda naudoti koučingą ar kaip nors kitaip bando įtraukti jį į savo veiklą, pavyzdžiui, vadovai, mokytojai, dėstytojai, socialiniai darbuotojai ar kiti, kurie vienu ar kitu būdu padeda žmonėms tobulėti. Šis modelis geriausiai tinka veiklos koučingui, t. y. tiems atvejams, kai kalbamės su klientu apie jo veiklos efektyvumą. Kita vertus, daug šio modelio fragmentų galime pastebėti bet kurioje koučingo sesijoje, kad ir koks būtų jos turinys. Skaityti daugiau…

Jau senokai rašiau praktikuojantiems koučingą ar besiruošiantiems tai daryti. Vis kildavo įvairios mintys ar įkvėpdavo kas kitas rašyti apie kažkokius…bendrus reikalus. Kurie greitai persiskaitytų. Šį kartą – patarimai, kaip dirbti su koučingo klientu, kai šis nuvertina save ir/arba savo sprendžiamą klausimą.

Norėdami patvirtinti savo įsitikinimus, mes susikuriame begalę paaiškinimų, kuriais įrodome sau, kad pokytis, kurio siekiame, yra rizikingas. Paradoksas, ar ne? Vienas būdų vengti pokyčių yra nuvertinti save arba turimą problemą. Toks nuvertinimas gali būti daromas problemos ir (arba) savo galimybių ją spręsti atžvilgiu. Pavyzdžiui, kaip rašo Jenny Rogers, klientas gali neigti problemos egzistavimą, menkinti jos dydį, sureikšminti jos neišsprendžiamumą arba menkinti savo galimybes spręsti problemą. Skaityti daugiau…

Koučingo filosofija yra individualus koučingo specialisto požiūris į koučingą ir aiškus savo darbo būdų apibrėžimas. Koučingo specialistams jų veikos filosofija reikalinga dėl dviejų priežasčių.

Pirma, asmeninė koučingo filosofija reikalinga dėl praktinių sumetimų. Ar galite greitai ir konkrečiai atsakyti, kaip jūs dirbate, kokia teorija ir praktika pagrindžiate savo veiklą ir ką darote, kad jūsų klientai gautų maksimalią naudą?  Skaityti daugiau…

Dalijuosi pirmąją trumpa ištrauka iš būsimos knygos Koučingo technikos: Praktiški patarimai kaip padėti augti ir tobulėti kitiems. Joje surinkau ir aprašiau daugelį užduočių ir pratimų, kuriuos koučingo specialistai gali naudoti savo darbinėje  praktikoje.

LOTOSO ŽIEDLAPIŲ TECHNIKA

Šios technikos tikslas – padėti klientui organizuotai ir įvairiomis perspektyvomis pažvelgti į savo klausimą/problemą/situaciją bei atrasti netikėtų, kūrybiškų jos sprendimų būdų.

Šios užduoties autorius Yasuo Matsumura siekė atrasti kūrybiškus būdus kaip spręsti sudėtingas problemas. Ši technika daugiausia naudojama organizacijose, kur vadybinės komandos sprendžia įvairius strateginius veiklos ar verslo klausimus. Tačiau LOTOSO ŽIEDLAPIŲ technika gali būti lengvai pritaikoma ir koučinge. Skaityti daugiau…

Pauzė yra galingas koučingo įrankis. Ji padeda klausytis, tačiau dar svarbiau – tai yra būdas parodyti savo pašnekovui, kad esame su juo ir kokybiškai bendraujame. Jei pokalbio metu įdėmiai klausomės, atsižvelgiame į pauzes, tai ir mūsų ryšys išlieka tvirtas ir stabilus. Jei pertraukiame vienas kitą, pokalbis tampa nesklandus, jam trūksta ritmo ir gylio. Sklandus pokalbis yra toks, kai gebame pastebėti ir atliepti visus jo metu iškylančius aspektus. Pokalbis bus nuoširdus, jei įsigilinsime į detales, atskirsime tai, kas reikšminga, o kas ne. Pauzė – tai erdvė, kurioje vyksta prasmingas mokymasis. Jei savo kalbėjimu ar kitu klausimu nutrauksime vertingą pauzę ar patys jos neišlaikysime, gali būti, kad visam laikui pamesime beužgimstančią gerą mintį. Skaityti daugiau…

5 - 7««...34567