GROW modelis, mano galva, yra puiki koučingo proceso valdymo priemonė. Jis ypač tiks tiems, kas dar tik pradeda naudoti koučingą ar kaip nors kitaip bando įtraukti jį į savo veiklą, pavyzdžiui, vadovai, mokytojai, dėstytojai, socialiniai darbuotojai ar kiti, kurie vienu ar kitu būdu padeda žmonėms tobulėti. Šis modelis geriausiai tinka veiklos koučingui, t. y. tiems atvejams, kai kalbamės su klientu apie jo veiklos efektyvumą. Kita vertus, daug šio modelio fragmentų galime pastebėti bet kurioje koučingo sesijoje, kad ir koks būtų jos turinys.

Kad iš šio modelio gautumėte didžiausią naudą, ties kiekvienu jo etapu pateikiau ir klausimų pavyzdžių, kuriuos galbūt norėsite užduoti savo klientams. Ilgainiui stenkitės formuluoti savus klausimus, kad jie kuo geriau tiktų jums ir jūsų klientams.

GROW modelį sudaro keturi etapai: pirmajame etape formuluojami kliento tikslai (ko tu sieki?), vėliau aptariama esama situacija (kaip yra dabar?), tada kalbamasi apie galimybes ir sprendimus (kokių idėjų turi?) ir pokalbis užbaigiamas sutariant, kaip ir kokiu būdu klientas imsis atsakomybės įgyvendinti sutartus veiksmus (ką ir kaip tu darysi?). GROW modelis atitinka anglišką žodžių Goals (tikslai), Reality (realybė), Options (galimybės), Will/Wrap up (atsakomybė veikti) trumpinį.

Tikslai:

  • Ką tu nori aptarti?
  • Kokio tikslo sieki?
  • Apie ką nori pasikalbėti?
  • Kokio šio pokalbio rezultato lauki?
  • Koks bus geras šio pokalbio rezultatas?
  • Nuo ko norėtum pradėti?
  • Iš kur žinosi, kad šis pokalbis tau davė naudos?
  • Kas turi pasikeisti?
  • Kaip sužinosi, kad tai pasikeitė?
  • Ką nori geriau suprasti?
  • Iš kur žinosi, kad tai supratai?
  • Ką nori patikslinti savo siekiuose?
  • Kas yra taškas B, į kurį nori nueiti?
  • Kokie yra konkretūs klausimai, į kuriuos ieškai atsakymų?

Realybė:

  • Kuo svarbus šis klausimas?
  • Kokią naudą gautum išsprendęs šį klausimą?
  • Kokią situaciją šis tikslas išsprendžia?
  • Ką jau nuveikei, kad pasiektum šį tikslą?
  • Kas jau veikia gerai, o ką reikia tobulinti?
  • Ko trūksta iki norimos situacijos?
  • Kokius resursus jau panaudojai?
  • Ką išbandei?
  • Kaip apie šią situaciją atsiliepia…?
  • Kaip vertini šiuos atsiliepimus…?

Galimybės:

  • Kokių įgūdžių šiai situacijai spręsti jau turi?
  • Kokios idėjos pirmiausia ateina į galvą?
  • Jei tai būtų ne tavo problema, kokių pasiūlymų turėtum?
  • Ką patartum kitam žmogui? Ką patartų tau reikšmingas žmogus?
  • Kokių idėjų turėtum jei tavęs nevaržytų jokie apribojimai?
  • Kokios yra rizikingiausios idėjos šiam klausimui spręsti?
  • Jei visiškai pasitikėtum savo jėgomis, ką darytum?
  • Kas būtų neįmanoma, tačiau čia tiktų?
  • Iš kur gali pasisemti idėjų?
  • Kas galėtų pametėti gerų idėjų?
  • Kaip kiti sprendžia tokius klausimus?

Valia veikti:

  • Koks būtų pirmas pats mažiausias žingsnis?
  • Nuo ko pirmiausia pradėtum?
  • Jei tau reiktų žengti tik vieną žingsnį, koks ji būtų?
  • Kokie paskesni žingsniai?
  • Kas gali prisidėti ar padėti tau?
  • Kokios pagalbos ar resursų tau reikia?
  • Kaip atrodo visas planas bendrai?
  • Kas labiausiai išryškėja?
  • Kokie veiksmų prioritetai ryškėja?
  • Kokie pirmi trys veiksmai?
  • Kas tau gali sutrukdyti?
  • Kaip tokiu atveju elgsiesi?
  • Kas tau suteiks energijos ir kaip ją panaudosi?
  • Kurie veiksmai tave labiausiai motyvuoja?
  • Kaip konkrečiai paprašysi pagalbos, jei jos prireiks?
  • Kaip apdovanosi save sėkmės atveju?

PATARIMAI:

  • Tai nėra baigtinis klausimų sąrašas, taikykite klausimus priklausomai nuo kliento dėstomo turinio.
  • Papildykite modelį savais klausimais, kurkite naujus, labiausiai tinkančius jums ir jūsų klientui.
  • Vienu metu užduokite vieną klausimą, sulaukite atsakymo.
  • Jei reikia, grįžkite į ankstesnius modelio etapus – jie gali būti taikomi lanksčiai.
  • Modelis gali būti realizuotas per vieną sesiją, bet gali tęstis ir per kelias sesijas.
  • Svarbiausia – šis modelis yra tik orientyras. Sekite paskui klientą, o ne paskui modelį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.