Šis straipsnis skirtas tiems, kas veda koučingo pokalbius ir ypač tiems, kas juose lankosi kaip klientai.

Įsivaizduokime koučingo specialistą ir jo klientą tarsi du siųstuvus ir imtuvus viename. Pabandykime mintyse nupiešti visą juos apsupusį elektromagnetinį lauką. Pagalvokime, kokių skirtingų spalvų galėtų būti įvairių dažnių radijo bangos sklindančios aplink šiuos du žmones…Šis elektromagnetinis laukas ir radijo bangos – tai minčių ir jausmų pynės, kurios plevena aplink juos abu, susėdusius pasikalbėti apie augimą ir tobulėjimą…

2010 m. vykusioje paskaitoje profesorius David Clutterbuck pateikė savo požiūrį į procesą, kuris vyksta nuo koučingo specialisto pasiruošimo susitikti su klientu iki kliento išėjimo iš koučingo sesijos. Savo pastebėjimus jis suskirstė į septynias dalis ir pavadino jas septyniais koučingo pokalbiais.

Man asmeniškai šis požiūris padeda atkreipti dėmesį į visus kritinius dalykus, kurie vyksta koučingo proceso metu. Dar daugiau, kiekvienas iš septynių pokalbių, iliustruotas klausimų forma, atstoja ilgus tekstus, kuriais autoriai bando pasakyti, ką daryti ir ko nedaryti koučingo metu. Šie septyni pokalbiai – vertingos gairės pasiruošti koučingo pokalbiui, išbūti jame ir pabaigti susitikimą.

Septyni koučingo pokalbiai:

  1. Koučingo specialisto vidinis dialogas prieš sesiją
  2. Kliento vidinis dialogas prieš sesiją
  3. Koučingo specialisto vidinis dialogas sesijos metu
  4. Koučingo specialisto ir kliento pokalbis
  5. Kliento vidinis dialogas sesijos metu
  6. Koučingo specialisto refleksija po sesijos
  7. Kliento refleksija po sesijos

Koučingo specialisto vidinis dialogas prieš sesiją

  • Kaip aš jau padėjau klientui iki šiol?
  • Kas mane motyvuoja mudviejų su klientu santykyje?
  • Kaip klientas mato mūsų santykį?
  • Ar aš gerai suprantu kas klientui rūpi?
  • Ko klientas vengia?
  • Ko aš vengiu?
  • Kaip aš jaučiuosi šiame santykyje?
  • Ar aš laukiu šio susitikimo? (Jei ne, dėl ko ir ką su tuo turiu daryti?)
  • Kokia mano atsakomybė?
  • Kas dar vyksta tarp mudviejų ir šalia mūsų?

Kliento vidinis dialogas prieš sesiją

  • Kas įvyko nuo praeito mūsų susitikimo?
  • Ką aš jau išsprendžiau , o kas iškilo naujai?
  • Koks ryšys tarp mano problemų ir mano siekių?
  • Ką aš jau apgalvojau ir kas man aišku?
  • Ko tikiuosi iš savo koučingo specialisto?
  • Ką turėčiau jam pasakyti, kad padėčiau jam padėti man?
  • Kas mane motyvuoja šiame pokalbyje ir nuo ko turėčiau pradėti dabar?
  • Kaip aš jaučiuosi šiame santykyje?
  • Ar aš laukiu šio susitikimo? (Jei ne, dėl ko ir ką su tuo turiu daryti?)
  • Kokia mano atsakomybė?

Koučingo specialisto vidinis dialogas sesijos metu

  • Kaip aš klausausi? Ar aš pakankamai susitelkęs?
  • Ką aš girdžiu/matau? Ko trūksta?
  • Ar mano intuicija veikia?
  • Kokias prielaidas aš darau? Kaip jos trukdo išgirsti klientą?
  • Ar daug dėmesio skiriu sukurti kitam klausimui, kurį užduosiu klientui?
  • Kaip aš padedu klientui?
  • Ko klientas man nesako?
  • Kaip vertinu kliento pastangas mąstyti?
  • Kaip jaučiuosi dabar? Jei jaučiuosi nekomfortiškai, tai dėl ko?
  • Kaip jaučiasi prieš mane sėdintis žmogus?

Koučingo specialisto ir kliento pokalbis

  • Ar tai, ką sakome atitinka mūsų kūno kalbą ir kitus komunikacijos kanalus?
  • Kuo paremtas ir kaip vystosi mūsų pokalbis?
  • Ar apžvelgiame visus klausimus iš visų įmanomų perspektyvų?
  • Kas daugiau kalba? Kas daugiau klausia? Kas pateikia daugiau idėjų?
  • Ar pakanka erdvės mąstymui ir veiksmų planavimui? Ar pokalbis harmoningas?
  • Ar mes abu įsitraukę į pokalbį?
  • Ar mes pasiekėme reikiamą pokalbio gylį?

Kliento vidinis dialogas sesijos metu

  • Kiek atviras ir nuoširdus esu su savimi ir su koučingo specialistu?
  • Ar aš sakau tai, ką noriu pasakyti?
  • Kaip filtruoju tai, ką atsakau koučingo specialistui?
  • Kaip jaučiuosi šio pokalbio metu?
  • Kaip jaučiasi koučngos specialistas?
  • Kokių progų mokymuisi turiu šiame pokalbyje?
  • Kaip aš padedu koučingo specialistui teisingai suprasti tai, ką aš noriu pasakyti?

Koučingo specialisto refleksija po sesijos

  • Kaip aš padėjau klientui? Kokias įžvalgas padarėme kartu? Ką aš padariau, kad paskatinčiau klientą mąstyti ir kurti sau vertę?
  • Ar aš buvau pakankamai direktyvus/nedirektyvus?
  • Kur aš strigau?
  • Ar mes sukūrėme erdvę veiksmams?
  • Kokių įžvalgas skatinančių klausimų aš paklausiau, kuriuos galėčiau panaudoti kituose koučingo pokalbiuose?
  • Kokių klausimų aš nepklausiau, nors norėjau? Kodėl susilaikiau?
  • Ar daviau klientui pakankamai laiko apgalvoti atsakymus?
  • Ką aš pats išmokau?
  • Kokias tendencijas apie klientą ir save aš įžvelgiu?
  • Ką kitą kartą darysiu kitaip?
  • Ar laukiu kito susitikimo?
  • Ką turėčiau aptarti su savo suprevizoriumi?

Kliento refleksija po sesijos

  • Ką aš išmokau?
  • Kaip tai, ką išmokau perkelsiu į savo praktiką?
  • Apie ką turiu pagalvoti giliau?
  • Ką turiu aptarti su kitais žmonėmis?
  • Ar buvau pakankamai atviras ir nuoširdus?
  • Ką galėjau padaryti, kad gaučiau kuo daugiau naudos iš šio pokalbio?
  • Ką galėjau padaryti, kad mūsų pokalbis džiugintų mane ir koučingo specialistą?
  • Kaip atrodo mano lūkesčiai pačiam sau? Ko iš manęs tikisi kiti?
  • Ar aš laukiu kito susitikimo?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.