Daugybė vadovo sako, kad koučingą jie taiko daugeliui darbuotojų ir daro tai dažnai. Taip, kartais jie neturi tam laiko, tačiau tai suprantama – į nugarą kvėpuojantys verslo reikalai nelaukia. Iš pokalbių su vadovais ir iš jų užduodamų klausimų susidariau įspūdį, kad vadovai labai entuziastingai naudoja koučingą pokalbiuose su darbuotojais. Jie kartu aptaria darbuotojo tobulėjimo galimybe, sutaria veiksmų planus ir…ir nieko.

Mes laikome savaime suprantamu tai, kad sutarus veiksmus, jų šeimininkas imsis šiuos veiksmus vykdyti atsakingai ir savarankiškai. Ugdomasis darbas nėra terminuotas ar kitaip apibrėžtas laike – tai yra nuolatinis vadovo galvos skausmas (nors daugelis sako, kad tai malonumas). Todėl tolimesni palaikantys pokalbiai, kurie padėtų vadovams pamatuoti savo darbuotojų tobulėjimo progresą, yra būtini. Dar daugiau, tokie pokalbiai padeda įtvirtinti praktikoje tai, kas buvo anksčiau sutarta.

Čia pasidalinsiu praktinėmis įžvalgomis, kaip vadovai turėtų vesti tolimesnius palaikymo pokalbius, kuomet veiksmų planai su darbuotojais jau yra suderinti.

Peržvelkite susitarimus

Susitikę tolimesniems pokalbiams su darbuotoju, nepamirškite aptarti ankstesnių susitarimų. Nepraleiskite detalių, priminkite ankstesnių pokalbių atmosferą, pasiteiraukite apie dalykus, kurie ankstesniuose pokalbiuose buvo svarbūs:

Kaip tau sekėsi daryti…? Kaip praėjo pokalbis su…? Pameni, mes kalbėjome, kad nerimauji dėl…? Kaip ėjosi? Prisimenu, kad daug juokavome apie…

Įvertinkite progresą

Galbūt jūs nebyliai stebėjote kolegos elgesį, jo santykius su kitais komandos nariais, išgirdote klientų atsiliepimų. Atkreipkite į tai dėmesį ir pasikalbėkite su juo apie tai:

Pastebėjau, kad kai kurias užduotis tu atlieki greičiau negu anksčiau. Papasakok, ką darei? Mačiau gerus klientų atsiliepimus, kaip tau pavyko išspręsti ankstesnes problemas? Noriu pasidžiaugti, matau, kad tavo rezultatai gerokai ūgtelėjo, kai tai pasiekei?

Bendraukite tarp pokalbių

Jeigu po paskutinio pokalbio praėjo šiek tiek laiko, o kitas pokalbis su darbuotoju suplanuotas ateityje, kartas nuo karto su juo pasikalbėkite neformaliai. Pasiteiraukite apie pasiekimus, sunkumus, kliūtis, nerimą. Tą galite padaryti gerdami kavą ar prasilenkdami įmonės koridoriuose. Paklauskite darbuotojo, kokį progresą pastebi jis pats? Kuo jūs galite jam padėti? Kokių naujų klausimų jam kilo? Kokių naujų temų atsirado būsimam pokalbiui?

Pasikalbėkite apie pasekmes

Jeigu pastebite darbuotojo progresą, pasikalbėkite apie platesnį jo pažangos kontekstą. Kaip jo pasiekimai atsiliepė jo savivertei? Ką naujo jis girdi apie save iš kitų? Prie ko jis jaučiasi prisidedantis? Kaip į jį reaguoja komanda ir namiškiai? Padėkite kolegai pamatyti platesnį paveikslą, suteikite jam grįžtamą ryšį, kurio jis pats sau suteikti negali. Galbūt girdėjote apie jį gerų atsiliepimų iš tiesiogiai nesusijusių su juo žmonių? Pasidalinkite šiais dalykais su juo.

Stiprinkite santykį su darbuotoju

Tokie tarpiniai pokalbiai yra puiki proga jums, vadovui, sukurti tvirtesnį santykį su savo kolega. Kalbėdamiesi atsiverkite, pasidalinkite savo patirtimi, tačiau neužgožkite savo kolegos minčių. Paatviraukite, su kokiais sunkumais susidurdavote jūs, kaip sprendėte šiuos sunkumus. Pasitikrinkite, kiek komfortiškai jaučiasi jūsų darbuotojas kalbėdamas su jumis? Kokios jūsų pagalbos jam reikia? Pasiteiraukite jo, kokius klausimus jis norėjo jums užduoti, tačiau susilaikė. Apsikeiskite smagumais ar pasiekimais. Jūsų kolega bėgioja? Paklauskite jo, kaip jam tai sekasi. Jūsų kolega lankosi koncertuose? Paklauskite, ką jis rekomenduotų jums? Jūsų kolega socialiniame tinkle paskelbė įdomią žinutę ar pasidalino laisvalaikio nuotrauka? Paspauskite ties ja patinka.

Įtraukite kitus

Jeigu pastebite, kad jūsų kolega nedaro progreso, pasiteiraukite jo, kas jam galėtų padėti? Kokių gerų pavyzdžių savo aplinkoje jis mato? Galbūt jam būtų verta pasinaudoti mentoriaus pagalba ar kito labiau patyrusio kolegos patarimais. Galbūt reikalinga konsultacija su personalo valdymo specialistais. Pasikonsultuokite su kitais vadovais, kaip tokiose situacijose elgiasi jie.

Skirkite laiko sau

Pokalbiai, kuriuose padedate savo kolegai apgalvoti savo veiklą ir atrasti pokyčius skatinančius veiksmus, leidžia pastebėti ir jūsų progresą ar klaidas. Skirkite laiko sau ir pagalvokite, kaip jums sekasi padėti tam konkrečiam žmogui atliepti jūsų ar organizacijos lūkesčius.

Kokių klaidų bendraudami su juo padarėte jūs? Ką daryti, kad jų nekartotumėte? Kokių bereikalingų vertinimų ar nekonstruktyvaus grįžtamojo ryšio pateikėte? Kaip jūsų pašnekovas elgiasi pokalbių su jumis metu? Kiek saugiai su jumis jis jaučiasi ir kiek atviras jis gali būti su jumis? Kiek atviras su juo esate jūs? Ar pastebėjote kokių nors ženklų, kad stabdote savo kolegą? Ar tikrai priimate visas jo idėjas? Kaip jums sekasi jį įgalinti? Kiek tikite šiuo žmogumi? Kokias savo kaip vadovo silpnąsias puses pastebite ir ką su tuo norėtumėte daryti?

Kito žmogaus ugdymas nenutinka netyčia ir nesibaigia konkrečią datą. Jeigu jūsų įmonėje vyrauja mokymosi kultūra ir siekiate ją plėtoti, tuomet pagalvokite, su kuriuo iš savo komandos narių jau senokai kalbėjotės. Ko norėtumėte jo paklausti dabar?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.