Idant tobulėtų, kiekvienas koučingo specialistas privalo užsiimti reflektyvia praktika.

Reflektyvi praktika yra žmogaus gebėjimas apgalvoti ir mokytis iš savo patirties. Ypač daug dėmesio šiai sričiai skyrė profesorius Donald Shon, 1983-aisiais išleidęs garsią knygą The Reflective Practitioner. Jis vystė savo teoriją sakydamas, kad reflektyvi praktika yra veiksminga tada, kai žmogus sugeba susijungti su savo patirtimi emociškai ir analizuoti savo reakcijas į turėtą patirtį. Taip pat žmogus turi gebėti įvertinti visas savo veiksmų aplinkybes bei pasekmes. Kad tai būtu efektyvu, Donald Shon ir kiti srities tyrėjai vieningai pataria tam tikru būdu dokumentuoti savo refleksijas – jas aprašyti  ir įvertinti.

Tuo tikslu kai kurie koučingo specialistai veda savo koučingo sesijų dienoraščius, kur fiksuoja įvairius asmeninius tobulėjimo aspektus. Pavyzdžiui, savo užduotus klausimus, santykio su savo pašnekovu ypatybes ar kitus reikšmingus dalykus. Nors tokie užrašai dažnai būna laisvos formos, vis tik, tam tikra struktūra reikalinga. Savo reflektyvioje praktikoje naudoju modelį SOAP, kuris man padeda įsitraukti į gerą mokymąsį.

S – SUBJECTIVE ACCOUNT (SUBJEKTYVUS VERTINIMAS)

Čia aprašomi visi jausmai, emocijos, prielaidos ir kiti subjektyvūs dalykai, kuriuos teko patirti koučingo sesijos (ar jos dalies) metu.

O – OBJECTIVE  DESCRIPTION (OBJEKTYVUS APIBŪDINIMAS)

Čia aprašomos konkrečios reikšmingos detalės, pastebėjimai ir faktai, kurie įvyko koučingo sesijos (ar jos dalies) metu.

A – ANALYSIS OF INCIDENT (ĮVYKIO ANALIZĖ)

Čia atliekama kritinė įvykio (pavyzdžiui, tam tikro konkretaus elgesio ar atvejo) analizė.

P – PERSONAL LEARNING (ASMENINIS IŠMOKIMAS)

Čia atsakoma į pagrindinį klausimą – „Ką kitą kartą darysiu kitaip?“ arba „Ko pasimokiau?“

Štai mano asmeninis pavyzdys:

Čia analizavau kontraktingo (susitarimo dėl koučingo) su klientu aspektus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.