Tie, kas šiek tiek girdėjo apie koučingą, tikrai žino, kad klausimai koučinge atlieka vieną pagrindinių vaidmenų, o svarbiausias jų – skatinti žmogaus mastymą ir naują patyrimą. Pradėję mokytis koučingo pirmiausia mokomės formuluoti gerus klausimus. Pradžioje kiek baiminamės, mūsų žodžiai pinasi ir galiausiai gimsta klausimas kuriuo mes patys būname pusėtinai patenkinti. Ilgainiui išmokstame užduoti gerus klausimus, tokius, kurie tarsi nuneša mūsų pašnekovą į reikiamą gylį, nes būtent ten vyksta didieji pokyčiai.

Čia noriu pateikti keletą kriterijų, kurie ypač svarbūs formuluojant koučingo klausimus. Tai gali būti naudinga visiems koučingo praktikams. Skaityti daugiau…

Bendraudami mes žaidžiame žaidimus. Darome tą sąmoningai ir nesąmoningai. Pasak garsaus psichologo Eric Berne, žaidžiame nuolat ir mūsų vaidmenys tokių žaidimų metu kinta.

Ar jums teko kada nors į kieno nors pateiktą pasiūlymą kaip elgtis atsakyti „taip, bet…“? Skaityti daugiau…

Pasirinkti koučingo specialistą lengva tada, kas nors jums jį rekomendavo. Tačiau net ir tokiu atveju galioja daugybė kintamųjų, kuriais remiantis jūs vertinsite šį žmogų. Šiame straipsnyje pateiksiu platų spektrą kriterijų, į kuriuos verta atsižvelgti prieš pasirašant sutartį su koučingo specialistu.

Kadangi koučingo specialistus dažniausiai samdo vadovai ar jų organizacijos, čia pateikiu patarimus pirmiausia vadovams ar kitiems organizacijų darbuotojams. Žinoma, šie patarimai galioja ir tada, kai renkatės koučingo specialistą nedarbiniams klausimams spręsti.

Tikriausiai norėsite, kad jūsų pasirinktas koučingo specialistas būtų profesionalas, tad rinkitės šį žmogų tarsi rinktumėtės naują darbuotoją savo kompanijai. Pirmo susitikimo su juo metu užduokit šiuos klausimus: Skaityti daugiau…

Koks bus pirmas tavo žingsnis?

Šiuo klausimu aš teiraujuosi kliento apie jo galimus veiksmus. Neprašau jo pateikti viso veiksmų plano, nes veiksmų modeliavimo etape labai svarbu atrasti bent menkiausią atramos tašką ir tik tada žengti pirmą žingsnį. Jei kliento paprašysiu išvardinti viską, ko jis potencialiai gali imtis, gali būti, kad jį sugluminsiu ir sutrikdysiu, nes jis dar nebus pasiruošęs tokiai užduočiai.

Vėliau, kai klientas patikės savo galimybėmis, bus galima sudaryti visą jo veiksmų planą.

Klausimą (tiksliau, paskatinimą) Pasakyk man daugiau…. užduodu dažnai. Beveik visada, kai mano kliento mintis sustoja, nutrūksta.

Taip paskatinu savo klientą kalbėti dar. Atvirai, giliai ir prasmingai. Šis klausimas vertingas tada, kai klientas kalba metaforomis, užuominomis ar nebaigtais sakiniais.

Šį klausimą užduodu tada, kai noriu padėti savo klientui įsisąmoninti jo trokštamus siekius:

Kas bus kitaip kai tu… (tai pasieksi, tau tai pavyks, tu tai turėsi)?

Tokiu būdu mano klientas kalba ne tik apie savo trokštamą situaciją, tačiau ir apie save – koks jis bus kitoks, kaip jis pasikeis, kokia bus jo aplinka. Jo žodžiuose slypi didelė jėga – jis suvokia ir supranta kaip jo siekis pavirs jo paties pokyčiu, kaip jis transformuosis.

Užduokite šį klausimą tiems, kas dar nėra tikri dėl savo siekių. Tie, kas įsitikinę, įsisąmonins norimus pokyčius giliau.

Koučingas yra apie įsisąmonijimą ir veiksmą. Vargu ar žmogus nagrinėjantis savo tikslą imsis kokių nors veiksmų kol Skaityti daugiau…

Koučinge nėra stebuklingų klausimų. Tačiau taip šį klausimą pavadino jo autorius Steve De Shazer (1991) atstovaujantis pozityviąjai, į sprendimus orientuotai psichologijos krypčiai. Jis teigė, kad Skaityti daugiau…

7 - 7««...34567