Dalijuosi pirmąją trumpa ištrauka iš būsimos knygos Koučingo technikos: Praktiški patarimai kaip padėti augti ir tobulėti kitiems. Joje surinkau ir aprašiau daugelį užduočių ir pratimų, kuriuos koučingo specialistai gali naudoti savo darbinėje  praktikoje.

LOTOSO ŽIEDLAPIŲ TECHNIKA

Šios technikos tikslas – padėti klientui organizuotai ir įvairiomis perspektyvomis pažvelgti į savo klausimą/problemą/situaciją bei atrasti netikėtų, kūrybiškų jos sprendimų būdų.

Šios užduoties autorius Yasuo Matsumura siekė atrasti kūrybiškus būdus kaip spręsti sudėtingas problemas. Ši technika daugiausia naudojama organizacijose, kur vadybinės komandos sprendžia įvairius strateginius veiklos ar verslo klausimus. Tačiau LOTOSO ŽIEDLAPIŲ technika gali būti lengvai pritaikoma ir koučinge. Šią užduotį klientas gali atlikti vienas, tačiau jūsų asistavimas jam būtų gera pagalba. Skirkite šiam užsiėmimui ne mažiau kaip vieną koučingo sesiją.

Matricos centre užrašykite esminį klausimą/problemą/situaciją, kurią klientas pageidauja spręsti. Tai turi būti plataus pobūdžio klausimas, nebūtinai sukonkretintas. Pavyzdžiui – „mano vadovavimas“, „mano pasitikėjimas savimi“, „mano darbo organizavimas“ ir pan.

Aplink centrinę temą langeliuose (nuo A iki H) surašykite aštuonis svarbiausius dalykus, kurie susiję su centriniu kliento klausimu. Klauskite kliento: kas sudaro tavo centrinę temą? Jei tavo centrinė tema būtų knygą, kokie būtų jos svarbiausi skyriai? Pavyzdžiui, viena iš aštuonių dalių, jei kliento esminė tema „vadovavimas“ gali būti „delegavimas“. Užpildykite visus aštuonis langelius.

Paimkite kiekvieną idėją iš ką tik surašytų aštuonių ir patalpinkite jas į atokiau pažymėtus langelius, tai bus naujos „centrinės temos“. Šią naują mažesnę centrinę temą vėl apsupa aštuoni langeliai, kuriuose užrašome šios naujos temos sudėtį/sprendimus/aspektus. Tęsiant pavyzdį „delegavimo“ aspektą apsupa nauji dalykai. Pavyzdžiui, vienas jų gali būti „nepasitikiu kitais“. Užpildykite visus aštuonis langelius.

Tęskite šią matricą tol, kol su klientu neprieisite prie jį tenkinančio asprendimo ar aiškumo.

Jei ketinate klientui šią matricą pateikti kaip „namų darbą“, pradžią padarykite kartu. Asistuokite jam savo klausimais. Naudokite aukščiau minėtą „knygos skyrių“ metaforą.

Galite šią matricą naudoti problemos analizei arba iš karto eiti prie sprendimų. Kartu su klientu nutarkite kokiu „kampu“ pildysite šią matricą.

Skirkite šiam darbui tiek laiko, kiek reikia. Nespauskite pašnekovo.  Jei klientas užstrigo arba pavargo, atidėkite tai kitam kartui.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.