Dalijuosi dar viena koučingo technika, kuri padeda klientui pažinti ir įsisąmoninti tai, kas lemia jo norimą pokytį. Geriau suvokus savo pokyčio prielaidas yra lengviau ieškoti sprendimų kaip šį pokytį įgyvendinti.

Šią techniką parėmiau suplanuoto elgesio modeliu, kurio autorius − Icekas Ajzenas. Šis psichologas nagrinėjo, kas lemia žmogaus elgesį, ir įvardijo, kad mūsų paskatas elgtis vienaip ar kitaip lemia trys esminiai dalykai: nuostatos, gebėjimai ir išorės poveikis.

Pirmiausia pateiksiu trumpą Iceko Ajzeno modelio paaiškinimą ir tada patarsiu, kaip šį modelį naudoti koučingo sesijose.

Pristatykite klientui šį modelį, pasakykite jam, kad jo norimą būsimą pokytį lemia modelio kairėje pusėje išvardyti trys dalykai. Pavyzdžiui, jei jūsų klientas nori pagerinti darbą su kolegomis, būsimą pokytį lems: a) jo tikėjimas būsimu rezultatu ir nauda, b) savo galimybių ir gebėjimų pagerinti darbą su kolegomis vertinimas bei c) aplinkos įtaka gerinti darbą su kolegomis, pavyzdžiui, kitų vadovų spaudimas.

Ties kiekvienu iš trijų modelio kintamųjų galite naudoti šiuos klausimus:

Požiūris į būsimą rezultatą:

Kiek tau svarbu tai keisti?

Kokią šio pokyčio naudą matai?

Kam dar tai bus naudinga?

Kiek esi tikras, kad tau tai naudinga?

Kokios teigiamos ir neigiamos šio pokyčio pasekmės?

Jei turėtum visas galimybes ir nebūtų jokios aplinkos įtakos, ar vis dar norėtum daryti šį pokytį?

Galimybių suvokimas:

Kokių gebėjimų šiam pokyčiui įgyvendinti tau reikia?

Kokius iš jų jau turi, ko dar trūksta?

Kiek esi patenkintas turimais gebėjimais?

Kas veikia gerai? Kokių gerų patirčių turi?

Kurių iš tavo gebėjimų galėtų pavydėti kiti?

Kiek esi tikras savo jėgomis?

Kiek energijos turi šiam pokyčiui įgyvendinti?

Kokių resursų tau gali prireikti?

Aplinkos įtaka:

Kas suinteresuotas tavo pokyčiu?

Ar yra kas nors, kas tave skatina daryti šį pokytį?

Kaip pasikeis tavo santykis su (pavyzdžiui, su organizacija), kai įgyvendinsi šį pokytį?

Kaip reaguos (pavyzdžiui, organizacija), jei neįgyvendinsi šio pokyčio?

Jei (pavyzdžiui, organizacijai) nereikėtų šio tavo pokyčio, ar vis tiek norėtum jį įgyvendinti?

Naudodami šią techniką skatinate kliento įsisąmoninimą įvairiais aspektais. Geriau suprasdamas visas savo pokyčio sudėtines dalis, jūsų pašnekovas geriau suvokia tas sritis, kurios galimai yra tobulintinos. Pavyzdžiui, galbūt jūs nustatysite ribojančią nuostatą arba gebėjimų keistis trūkumą. Gali būti, kad paaiškės, jog skiriasi jūsų pašnekovo ir, pavyzdžiui, organizacijos vertybės. Siekite, kad dialogo pabaigoje išryškėtų esminės pokyčių gairės. Pavyzdžiui, klientui gali tekti keisti savo nuostatas ar įgyti kokių nors papildomų įgūdžių.

Kita vertus, šį modelį galite taikyti ir sau. Apmąstykite savo norimus pokyčius pagal šiame straipsnyje pateiktus klausimus. Linkiu įdomių atsakymų!

3 comments on “Koučingo technika: kas daro įtaką norui keistis?

  1. Kalbininkas on said:

    Ech, kada tu, Tomai, išmoksi rašyti. Ir pavadinime sugebi klaidą įvelti..

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 1.0/10 (3 votes cast)
  2. Tomas Misiukonis on said:

    Mielas/Miela anonime, dėkui už pastabą. Mokausi visą gyvenimą. Klaidą pavadinime pataisiau. Bus daugiau pastabų, parašykite privačiai. Taip galėsiu greičiau reaguoti. Gražios dienos!

    VN:F [1.9.10_1130]
    Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
  3. Aš už taisyklingą kalbą, bet ir džiaugiuosi, kad blog’as nėra lietuvių kalbos diktantas :) čia, manau, svarbus turinys, idėja.

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 10.0/10 (3 votes cast)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.