Kartais koučingo metu klientai išsikelia labai aiškius tikslus ir tai yra puiku. Pavyzdžiui, pradėti lankyti sporto klubą, išmokti daryti puikias prezentacijas susirinkimų metu, išmokti deleguoti darbus, pasitikėti savimi pokalbio dėl darbo metu…

Tokius tikslus esu linkęs vadinti techniniais tikslais. Techniniais dėl to, kad jie neatskleidžia, ką iš tikrųjų žmogus turi padaryti, kad pasiektų šį tikslą. Nepakanka kažko pradėti ar nustoti daryti, nes tam, kad tai įvyktų, turi keistis visa eilė mūsų nuostatų.

Būtent šie vidiniai pokyčiai yra esminė prielaida, nulemianti, pavyks ar nepavyks pasiekti užsibrėžtų siekių. Todėl prieš pradėdamas koučingo pokalbį, pasiūlau klientui tokius tikslus paversti mokymosi tikslais, kuriame atsispindėtų tobulėjimo aspektai.

Tikslas, kuris yra nukreiptas į mokymąsi, o ne vien tik į rezultatus, yra labiau tvarus. Pasiūlykite klientui performuluoti savo techninius tikslus į mokymosi siekius. Štai pavyzdys:

Techninis tikslas Mokymosi tikslas
Pradėti lankytis sporto salėje tris kartus per savaitę Atrasti sveikos gyvensenos principus ir išsiaiškinti, kaip pasinaudodamas jais, aš galiu pagerinti savo išvaizdą bei savijautą (Klientas gali kankintis sporto salėje, tačiau važiavimas dviračiu ir bėgiojimas gamtoje gali būti tai, kas jį džiugins kur kas labiau ir svarbiausia – duos norimus rezultatus)
Išmokti daryti puikias prezentacijas susirinkimų metu Atrasti, tai kas mane įgalina ir kas trukdo viešai pristatyti savo mintis bet kurioje auditorijoje.(Klientas gali baimintis viešo kalbėjimo prieš kitus kolegas, tuo tarpu jis gali greitai išmokti šio meno kitose auditorijose. Tad kaip jis gali suvienodinti šias patirtis? Kaip tai, ką jis jau daro gerai jis gali perkelti į darbinę aplinką?)
Išmokti deleguoti darbus Atrasti savyje drąsos ir gebėjimų perduoti darbus kitiems taip, kad nesijausčiau tarsi atsikratau darbų ir užkraunu juos kitiems (Klientas gali žinoti delegavimo principus, tačiau esminis trukdys tą padaryti gali būti baimė kreiptis į kitus žmones, kad šie atliktų dalį jo darbo)
Pasitikėti savimi pokalbio dėl darbo metu Išmokti pasitikėti savimi ir gebėti daryti pozityvią įtaką kitiems žmonėms tose situacijose kai man tenka konkuruoti su kitais žmonėmis.

 

Kaip matote, mokymosi tikslai yra kur kas labiau ilgalaikiai ir nukreipti į vidinius žmogaus pokyčius. Jie visada yra dalimi kažko didesnio – pasiekę juos klientai galės įgyvendinti ne vieną ir ne du techninius tikslus. Kuo daugiau dėmesio skirsite savo pašnekovo tikslų aptarimui ir įsisąmoninimui, tuo jis geriau įsisąmonins mokymosi būtinybę ir pasieks geresnių rezultatų.

Patarimai kaip padėti klientui suformuluoti mokymosi tikslus

Paaiškinkite klientui šį požiūrį į tikslų formulavimą, paklauskite, ką jis apie tai mano.

Sudarykite sąrašą visų kliento techninių tikslų. Paklauskite jo: kokius vidinius pokyčius tu turi padaryti, kad įgyvendintum šiuos tikslus? Kaip tu turi keistis pats, kad įgyvendintum šiuos sumanymus? Ar tavo keliamas tikslas yra dalis kažko didesnio? Kas tai yra?

Padėkite klientui kitais klausimais: Tu nori išmokti deleguoti… Ką tau reiškia šis veiksmas – deleguoti? Kokie sunkumai tame slypi? Kaip tu save įsivaizduoji, kai tu jau išmokai deleguoti? Ką tu tada darai kitaip? Kuo tu ten džiaugiesi? Kliento atsakymai į šiuos klausimus padės judviem suformuluoti norimus mokymosi tikslus.

Nebandykite už klientą nuspėti jo mokymosi tikslo. Lentelėje pateikti mokymosi tikslų pavyzdžiai yra tik mano interpretacijos, kad galėčiau pateikti iliustraciją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.