Jeigu mums reikėtų atsakyti į klausimą, ko labiausiai nemėgstame bendravime, vienas populiariausių atsakymų ko gero būtų konfliktai. Konfliktų išvengti neįmanoma. Jie kyla tuomet, kai mes suvokiame savo ir kitos pusės tikslų nesuderinamumą ir resursų trūkumą šiems tikslams pasiekti. Tokių situacijų pasitaiko kone kasdien. Ką galime padaryti, tai Skaityti daugiau…

Pamaniau, kad jau senokai dalinausi kokiu nors testu. Šį kartą galite įsivertinti, kokiems mokymosi stiliams teikiate preferencijas. Žinodami, kaip jūs mokotės, išmoksite atpažinti ir pasirinkti jums tinkamas mokymosi formas. Čia slypi atsakymas, kodėl dažnai girdite posakius: geriau mažiau teorijos, o daugiau praktikos! O gal jūs laikotės nuomonės, kad praktika be teorijos yra laiko švaistymas? Sužinoję savo mokymosi stilių, suprasite, kodėl vieni mokymai jums patinka labiau negu kiti. Tai ne lektorius ar jūsų grupės kaimynai jums blogo linki. Tiesiog tai, kas vyksta, nebūtinai dera su jūsų mokymosi stiliumi.

Niekada nevėlu išmokti geriau suprasti save ir kitus, kurie nebūtinai turi būti tokie, kaip jūs:)

Štai keletas šaržų apie mokymosi stilius. Įsivaizduokite, kad nusipirkote naują dviratį ir ketinate išmokti juo važiuoti. Skaityti daugiau…

Šiame straipsnyje apžvelgsiu rezultatus iš apklausos, kurią atlikau siekdamas išsiaiškinti, ką žmonės mano apie koučingą. Mintis atlikti tokią apklausą kilo tada, kai ėmiausi nagrinėti koučingo plėtros Lietuvoje klausimus, pavyzdžiui, čia ir čia. Į tai sureagavo gausus būrys tinklaraščio skaitytojų. Pavyzdžiui,  interviu su psichologu Antanu Mockumi sukėlė ypač didelį rezonansą.

Kadangi kai kurie tekstai kritikavo koučingo bendruomenės veiksmus, prastą (įkyrią ir neprofesionalią) koučingo reklamą ir iš to sekančią atitinkamą koučingo reputaciją, šia apklausa siekiau išsiaiškinti,  ar nuomonė, kurią išsakiau, yra pakankamai pagrįsta. Taip pat man buvo įdomu, kokie lūkesčiai koučingo specialistams yra keliami ir ką reikėtų daryti, kad nuomonė apie koučingą Lietuvoje gerėtų.

Apibendrinant, šios apklausos tikslai yra švietėjiški. Ja norėjau išsiaiškinti, ar nuomonė apie koučingą Lietuvoje vis dar išlieka kontraversiška ir, jei taip, ką su tuo daryti?

Skaityti daugiau…

Koučingas nėra įtaigios sėkmės mokytojų kalbos. Koučingas – tai pokalbis tarp koučingo specialisto ir jo kliento. Tokiame pokalbyje klientas skatinamas apgalvoti savo gyvenimiškus arba darbinius rūpesčius ir imtis atsakomybės mąstyti ir veikti taip, kad šiuos rūpesčius išspręstų. Vienas pokalbis tarp koučingo specialisto ir kliento trunka vieną valandą. Kad kliento užklausa būtų atsakyta, gali prireikti kelių ar net keliolikos pokalbių.

Bet kokie kiti tobulėjimo būdai, pavyzdžiui, žaidimai, knygų skaitymas, dalyvavimas mokymuose nėra koučingas. Koučingas nėra vaikščiojimas per žarijas ar šamanizmas. Koučingas nėra lektoriaus klausimų uždavinėjimas auditorijai. Mokymai nėra vedami „koučingo būdu“. Visa tai – atskiros, savo paskirtį turinčios veiklos, kurios kaip ir koučingas, padeda žmogui tobulėti.

Tradicinis konsultavimas (atsakymų pateikimas) yra lygiai toks pat veiksmingas ugdymo būdas kaip ir koučingas (atsakymų nepateikimas). Šie būdai taikomi priklausomai nuo to, kiek žinių, patirties ir kompetencijos turi klientas (ugdomasis). Jei žinių, patirties ir kompetencijos klientas turi daug, tuomet jam labiau tiks koučingas, nes jis gebės atsakymus atrasti  pats.

Skaityti daugiau…

Solidus ir rimtas tyrimas apie koučingo veiksmingumą organizacijose.

Atsisiunčiau iš ICF Global (Tarptautinė Koučingo Federacija). Yra įdomių duomenų vadovams ir tiems, kurie rūpinasi koučingo plėtra organizacijose. Dalinuosi, nes galbūt tie, kurie nesate ICF Global nariai, nematėte.

2014BuildingACoachingCultureReport

Labai ačiū visiems koučingo kolegoms ir bičiuliams, kurie dalyvavo šiame pranešime! Dalinuosi.

Buvau žadėjęs, kad pasidalinsiu koučingo tyrimų konferencijos medžiaga – pranešimų skaidrėmis. Konferencija vyko Oxford Brookes University (UK). Įspūdžiai iš konferencijos – čia. Konferencijos pranešimus rasite – čia.

Peržiūrėjęs skaidres supratau, kad be konteksto į kai kuriuos pranešimus gali būti keblu įsigilinti, tačiau tikiu, kad kantriai pavartę medžiagą, rasite sau naudingų dalykų. Subalansuota mokslo žmonėms ir koučingo specialistams.

Dalinuosi pranešimo, kurį dariau ICF Lietuva metinėje konferencijoje (2013) skaidrėmis.

Subalansuota vadovams, kurie taiko koučingą savo darbe.

Skaidrės.

Trumpi komentarai apie knygą Koučingo technikos.

2 - 712345...»»