Nors jau rašiau apie tai, kuo skiriasi koučingas ir konsultavimas, pabandysiu dar kartą. Šiek tiek kitu kampu, žvelgiant iš kliento perspektyvos.

Konsultantai yra reikalo ekspertai, o koučingo specialistai yra mąstymo ekspertai. Gerai, dabar turiu tai paaiškinti. Pabandysiu kuo trumpiau. Konsultantai daro prielaidą (tiki), kad jų klientai nežino, todėl reikia padėti jiems sužinoti, pasakant ką ir kaip daryti. Koučingo specialistai daro prielaidą (tiki), kad klientai žino, ką ir kaip reikia daryti, bet dar nežino, kad žino.

Pažvelkime iš kliento perspektyvos. Štai pirmasis pavyzdys. Tarkime, kad klientas nori sužinoti, kokia veikla jam užsiimti. Šis žmogus paliko buvusį darbą, nes ta veikla jam įkyrėjo. Dabar jis ieško, kuo galėtų užsiimti. Važiuoti į pietų Prancūziją pusmečiui? Imtis savo verslo? Persikelti į užmiestį? Kas dar?

Antrasis pavyzdys. Paimkime kitą žmogų. Jis jau žino ko nori, bet dar nežino, kaip tai pasiekti. Tarkime, jis sugalvojo įdomią verslo idėją, tačiau nežino, kaip ją realizuoti. Jis neišmano finansinių aspektų, jam reikėtų sustiprinti vadybos žinias.

Iš pažiūros abu pavyzdžiai yra panašūs. Tačiau pažvelkime atidžiau. Pirmuoju, veiklos paieškų atveju, klientui reikia peržvelgti savo turimą patirtį, išsiaiškinti, kas jam prie širdies ir kur jis yra stiprus. Jam reikia apgalvoti ne vieną ir ne dvi idėjas. Jam reikia su jomis pabūti ilgėliau. Permiegoti su tomis mintimis, kaip sakoma. Kitaip tariant, dalykai yra kliento viduje ir jie jam turi išaiškėti.

Antruoju atveju klientui reikalingos techninės – finansinės- vadybinės žinios, kurių jis dar neturi. Arba jas pamiršo. Kaip matome, šiuo atveju dalykai yra kliento išorėje. Kad ir kiek šių dalykų jis ieškotų savo viduje, jis nerastų ten naujausių įstatymų ar finansų valdymo subtilybių. Nerastų vadybos principų ar verslo administravimo niuansų . Visa tai turi ateiti iš išorės.

Apibendrinant abu pavyzdžius, pirmuoju atveju klientas konsultuojasi su…savimi (padedant koučingo specialistui), antruoju atveju – su verslo konsultantu (ekspertu, kuri turi reikalingas žinias).

Ar kalbėtis su konsultantu, ar su koučingo specialistu, klientai turi apsispręsti patys. Jei reikalingam klausimui spręsti trūksta žinių, klientai turėtų rinktis konsultantus. Jei klausimui spręsti reikalingos  žinios yra, tačiau neaišku, kaip jas sudėlioti ir panaudoti, verta kalbėtis su koučingo specialistu.

Svarbu yra tai, kad koučngas ir konsultavimas gali būti pilnavertiškai derinami vienas prie kito.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.