Koučingo Blogas plečia „Koučingo Žmonių“ skiltį. Dabar ją papildys ne tik žymių užsienio koučingo praktikų bei mokslininkų įžvalgos, tačiau ir interviu su Lietuvos koučingo specialistais bei kitais profesionalais, kurie prisideda prie koučingo profesijos stiprinimo.

Pristatau skaitytojams interviu su koučingo specialiste Agne Zinkevičiūte.

Agne, pasakyk keletą žodžių apie save, kokioje koučingo srityje specializuojiesi? Kaip apibūdintum savo klientų ratą?

Mano specializacija – gyvenimo koučingas bei karjeros koučingas.

Man geriausiai sekasi dirbti su tais klientais, kurie yra pasiruošę būti atviri visų pirma sau. Jei jie atviri sau, jie atsiveria ir man. Tačiau atvirumo nepakanka. Būtina prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą.

Tikiu, kad tik stiprus žmogus gali pripažinti sau, jog jam reikalinga pagalba ir tik stiprus žmogus gali ja tinkamai pasinaudoti. Malonu dirbti su stipriais žmonėmis.

 Kas tau yra koučingas ir kaip jį apibrėži savo klientams?

Man koučingas yra įrankis padėti žmonėms geriau suvokti save ir sąmoningai priimti sprendimus, kurie teigiamai įtakoja jų gyvenimą.

Klientams trumpai koučingą pristatau kaip pagalbą žmogui kurti jo norimus teigiamus pokyčius.

 Ar buvo momentų tavo praktikoje, kai suabejojai koučingo nauda? Kokios tai buvo mintys?

Kai tik pradėjau verstis šia veikla, norėjau, kad kiekvieno pokalbio pabaigoje aš pati aiškiai matyčiau klientui suteiktą naudą. Pasitaikydavo atvejų, kai klientas sakydavo, kad tai geriausia koučingo sesija, o aš negalėdavau suprasti, apie ką jis kalba, nes aš uždaviau tik vieną ar du klausimus, o klientas sau kalbėjo valandą laiko, nepalikdamas man laiko įterpti kitą klausimą.

Manau, kad tai išgyvena daugelis pradedančiųjų koučingo specialistų.  Vėliau supratau, kad koučingo pokalbis provokuoja klientą kūrybiškai mąstyti tokiomis kryptimis, apie kurias jis anksčiau galbūt net nepagalvojo. Toks mąstymas ir koučingo specialisto teikiamas grįžtamasi ryšys duoda rezultatą, kurį nebūtinai galima pamatuoti po vieno susitikimo.  Ilgainiui išmokau pasitikėti koučingo procesu. Dabar jau žinau, kad mano darbe dažnai mažiau yra daugiau, t.y. geriau užduoti kelis taiklius klausimus ir sukurti klientui palankią erdvę atvirai mąstyti,  nei pertraukinėti ar skatinti kliento mąstymą dideliu kiekiu klausimų.

 Kas tau yra geras koučingo pokalbis?

Geras koučingo pokalbis man yra toks, kai energija tarp koučingo specialisto ir kliento teka laisvai, pokalbis gyvas, suteikiantis impulsą veikti. Po gero koučingo pokalbio paprastai aš jaučiuosi pakylėta, o mano klientas imasi konkrečių veiksmų su įkvėpimu!

 Koks buvo tavo sudėtingiausias koučingo pokalbis ir kaip jį išsprendei?

Pamenu sudėtingą pokalbį su moterimi, kurios tuometinė gyvenimo situacija labai priminė mano gyvenime vykstančią istoriją. Tai buvo tikras iššūkis – neprimesti klausimais savo nuomonės, nesusitapatinti su kliente. Tą situaciją man padėjo išspręsti koučingo supervizija.

Koučingas po 3-5 metų – kokią koučingo ateitį matai?

Labai norėčiau, kad koučingas ateityje būtų visiems aiški ir prieinama priemonė, padedanti atrasti tai, ką norisi gyvenime daryti ir suteikianti įkvėpimą tai daryti. Aš linkėčiau žmonėms koučingo pagalba labiau pasitikėti savo norais ir savo jėgomis tuos norus paversti realybe! Jau dabar sparčiai auga žmonių, tikinčių koučingo galia, skaičius, neabejoju, kad ateityje jis tik didės.


            
            
            

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.