Didelė dilema, kuri kyla koučingo sesijų metu – ar dėl aptariamo klausimo ir pokyčio labiau rūpinasi mano klientas, ar aš?

Taip, klientas į koučingą atsineša savo užklausą, jis nori susivokti savyje ir pasiekti rezultatų. Tačiau kartais perimdamas savo kliento siekius aš taip pat įsitraukiu į jo klausimo turinį.

Taip nejučia prisiimu atsakomybę už savo kliento pokytį. Bet juk mano atsakomybė yra padėti rasti savo klientui kelią link trokštamos situacijos, o jau patį pokytį turi padaryti mano klientas.

Būsiu laimingas tada, kai žinosiu, kad buvau jam geras gidas.

2 comments on “Kam labiau reikia?

  1. Tomai, labai idomi tema,
    Čia mano patirtis apie padidintą koučo aktyvumą sesijų metu:
    Dažniai išgirdęs užklausimą imdavausi iniciatyvos “kažką taisyti” – kaip koks automobilių mechanikas imdavausi nagrinėti kur šioje mašinoje (suprask pas Klientą) yra “gedimas”, kad jį pašalinti ir mašina toliau važiuotų. Viskas gal būtų nieko tačiau mano iniciatyva ir per didelis aktyvumas pasireikšdavo taip – “suteiktiu naudą per prievartą” (rusiskai skamba “secias priciniu polzu”). Lūžis buvo kai pradėjau daugiau “gaudyti” save kas dabar atsakingas už tai kas vyksta šiuo metu. Ypatingai pasiteisino Kliento balso intonacijos klausymasis. Kartais Klientas taip išsako savo mintis, kurios man nuskamba taip tarsi Klientas užkrauna atsakomybę man už jo sprendimo suradimą (čia mano pojūčiai ir interpretacijos). Ir tikrai pasitaikydavo, kad pasiraitoji rankovęs ir imiesi spręsti klausimą..
    Dabar save pagavęs tokioje būsenoje gražinu iniciatyvą Klientui atgal maždaug taip: ko tikiesi iš manęs? koks mano vaidmuo šio pokalbio metu tau tinkams? koks šiandienos rezultatas tave tenkintu? o jei vis tiek kyla jausmas, kad Klientas vis laukia, kad užvesčiau ant kelio kur yra tas ieškomas sprendimas dar kartais naudoju: jei tau reikia išmokti kažką naujo – kaip tai darai?
    Man patiko sakinys/pozicija – būti gidu sesijos metu :)

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
  2. Tomas Misiukonis on said:

    Andriau, man irgi pasiteisina tokios tavo praktikos! Būtent, klientams tikrai nereikia tos “polzos”:) Pričiniu polzu:) geras:)

    VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.