Du puikūs mano kolegos Viktorija Matusevičiūtė ir Dr. Mantas Tvarijonavičius iš OVC Consulting specialiai Coachingblog.lt parašė smagų tekstą apie aplinkoje susiformavusį požiūrį į Y kartą. Ar visas tas Y kartos elgesio modeliavimas ir dūzgiančios kalbos apie ją kartais nėra šiek tiek pervertintas reikalas? Atsakymą galbūt surasite Viktorijos ir Manto tekste. Ypač aktualu vadovams, kurie bando atrasti būdų, kaip tvarkytis su Y karta. O gal su savimi?

         

Norite pagyvinti susirinkimą – užsiminkite apie skirtingas kartas. Deja, skirstymas į kartas nėra panacėja, kaip kartais gali pasirodyti iš kai kurių pasisakymų. Minutėlei įsivaizduokite savo klasės, visų buvusių klasiokų susitikimą. Visi dalinatės jau senokai mokykloje patirtais, bet dar neišblėsusiais įspūdžiais. Pasakojate apie savo dabarties pasiekimus. Kokie yra jūsų klasiokai? Ar jūs visi tokie jau panašūs? Ar yra stipriai besiskiriančių vienas nuo kito? Juk visi esate tos pačios kartos atstovai.

Tyrimai vienareikšmiškai nepatvirtina, kad vienalytė Y karta egzistuoja. Tarptautinė reklamos  ir tyrimų kompanija Exponential 2014 metais ištyrė 4 milijonus jaunuolių ir išskyrė net dvylika skirtingų Y kartoje egzistuojančių grupių: Nostalgiškieji, Brogrameriai, Kelionių entuziastai, Jaunos mamos ir pan. Taigi, to paties amžiaus žmonės gali stipriai skirtis tarpusavyje.

Gali būti ir taip, jog 30-metis ir 50-metis bus panašesni nei du 30-mečiai. Neseniai susiradome ir paprašėme kolegų darbe atlikti trumpą testą, kuris turėtų parodyti, kiek žmogus savyje turi Y kartos bruožų (vienas iš daugelio tokių testų yra čia – pabandykite). Labiausiai nustebome, kai viena mūsų kolegė, pokarinės (baby-boomer) kartos atstovė, surinko per 80% Y kartos bruožų! Galbūt prastas testas? Galbūt mūsų kolegė netipinė savo kartos atstovė? Tačiau tokių „netipinių“  yra pilna visur. Skirstymas į kartas yra sąlyginis ir juo vadovautis reiktų atsargiai.

Kartų skirtumų problema ne ta, kad jie neteisingi, o ta, kad šis skirstymas neatspindi pilno vaizdo. Tai skatina stereotipus, kurie skirtingoms kartoms ne tik nepadeda bendradarbiauti, bet dar labiau didina įtampą. Kartos, kaip ir bet kuri kita informacija apie žmogų, pvz.: išsilavinimas ar  kultūra, nėra dėžutės į kurias galima visus sudėlioti. Vienas vadovas mokymų metu yra pasakęs: atėjus į komandą naujam jaunam darbuotojui pakviečiu jį į draugus Facebook‘e – taip iškart lengviau rasti bendrą kalbą. Taigi, kartos – tai tik užuominos, padedančios žinoti nuo ko pradėti, norint užmegzti santykį su žmogumi.

Per pastaruosius daugiau nei dvejus metus rinkome patarimus vadovams, kaip dirbti su mišriomis komandomis – mišriomis amžiaus, kartos, išsilavinimo, kultūros ir įvairiomis kitomis prasmėmis. Svarbiausi mūsų atrinkti dalykai čia:

  • Pagarba: nė viena karta nėra geresnė už kitą, nė viena kultūra nėra aukštesnė už kitą. Kiekvienas darbuotojas vertas tos pačios vadovo pagarbos.
  • Orientacija į rezultatą. Labai pragmatiškas patarimas: mažiau svarstyti, kuo jūsų žmonės skirtingi, kokias tai sukelia problemas. Vietoje to – sutelkti įvairovę vieno tikslo labui ir labiau orientuoti save ir savo žmones į tai, dėl ko jūs dirbate, į rezultatą.
  • Lankstumas. Joks vadovėlis, straipsnis ar blogas neatsakys jums į klausimą Kaip man dabar elgtis su Martynu?. Bendraukite su Martynu (ar bet kuriuo kitu savo komandos žmogumi) ir pamėginkite suprasti, kas jam svarbu. Pagal galimybes lanksčiai reaguokite į tai.
  • Atvirumas įvairioms nuomonėms ir taisyklėms. Normalu, kad kiti žmonės mąsto ir elgiasi kitaip nei jūs. Dėl to jie nėra prastesni. Pamėginkite suprasti, kodėl jie taip elgiasi, tuomet padėkite jiems suprasti jūsų lūkesčius. Ir susitarkite dėl bendrų taisyklių.
  • Post-herojinis stilius. Baigėsi vieno herojaus laikai. Dabar kiekvienoje organizacijoje reikia daug herojų, daug lyderių. Nesutelkite visos galios sau. Dalinkitės su savo žmonėmis – ir vyresniais, ir jaunesniais. Įgalinkite juos.
  • Ugdymas. Padėkite savo žmonėms augti ir atsiskleisti talentams. Dalis jų išeis darbuotis kitur, bet kiti liks ir jūs tuo džiaugsitės.

O svarbiausia žinutė užkoduota akrostiche. Vadovai, nedarykite to, nesislėpkite nuo žmonių skirtumų. Skirtumai gali sukurti didelės pridėtinės vertės, jei juos valdysite, o ne ignoruosite.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.