Ar kada nors stebėjote save kaip mokotės?

Mokymosi procesą paaiškina taip vadinamos trys mokymosi kilpos. Ši teorija ir praktika yra plačiai taikomos besimokančios organizacijos koncepcijoje kuomet analizuojama kaip organizacijos geba mokytis.

Mokymosi kilpos taip pat paaiškina kaip tobulėjama koučingo proceso metu.

Prieš pradėdamas rašyti apie tris mokymosi kilpas turiu nulenkti galvą išmintingiems organizacijų elgsenos tyrėjams Chris Argyris ir Donald Shon, kurie daugiausia prisidėjo prie žemiau pateikto požiūrio išvystymo.

Paprastoji kilpa (Single Loop Learning)

Šią kilpą gerai iliustruoja pavyzdys su Skaityti daugiau…

Tai kas tas koučingas?

Kai žinai ko nori, bet nežinai kaip – susirask konsultantą.
Jei nežinai ko nori – susirask koučingo specialistą.
Jei nieko nenori Skaityti daugiau…

Tradiciniai mokymai yra puiki galimybė greitai įsisavinti pagrindinius koučingo principus ir išbandyti juos saugioje praktikoje. Kad iš tokių mokymų gautumėte daugiausia naudos atkreipkite dėmesį į šiuos aspektus:

Kas yra programos autorius ir kas veda mokymus?

Rinkitės tokią mokymų programą, kuri Skaityti daugiau…

Žinau, kad daug vadovų nori ir gali taikyti koučingą savo darbe. Kai kurie jų eina į mokymus ir ten įgyja pirmąją koučingo praktiką, kurią vėliau (labai tikiuosi!) perkelia į savo veiklą. Tad šis straipsnis yra skirtas būtent tokiems žmonėms – vadovams, norintiems tobulinti savo koučingo kompetencijas.

Koučingas nėra vien tik gero taiklaus ar gudraus klausimo darbuotojui uždavimas. Koučingas taip pat nėra ir Skaityti daugiau…

Šį įrašą mane paskatino padaryti skaitytojų aktyvumas koučingo eksperimente . Klausimą apie koučingo tinkamumą dažnai mokymuose kelia vadovai, tad pamaniau, kad ir jums tai gali būti aktualu. Tik aš noriu jį performuluoti – kas daugiausiai gali gauti naudos iš koučingo? Jei žmonės nori keistis, koučingas padės jei jie: Skaityti daugiau…

Taip kartą auditorijoje replikavo vienas mokymų dalyvis. Tai įvyko, kai diskutavome kaip vadovai gali pritaikyti koučingą savo darbe. Vadybos specialistai konstatuoja, kad Skaityti daugiau…

Vadovai, galvojantys apie šiuolaikiškas mokymosi iniciatyvas laužo galvas – „jei pasamdysime koučingo specialistus, ar jie „atidirbs“ jiems sumokėtus pinigus?“. Skaityti daugiau…

Mano kolegė, profesionali koučingo specialistė, pasakojo, kad vienas vadovas kartą jos paklausė ar koučingas tai yra vaikščiojimas per žarijas. Tada sunerimau. Ne dėl to, kad kai kurie vadovai nežino kas yra koučingas, tačiau dėl to, Skaityti daugiau…

Daugybė pravestų seminarų ir ilgos diskusijų valandos su vadovais apie koučingą leido suprasti kodėl vadovai vengia šio pažangaus vadovavimo būdo.

1. Koučingui nėra laiko. Tai dažniausiai girdimas vadovų argumentas kodėl koučingas organizacijose neprigyja. Kartais toks atsakymas susijęs su nenoru keistis ir siekiu vykdyti tik įprastas menedžerio funkcijas. O juk padėti tobulėti savo darbuotojams – viena šiuolaikinio vadovo užduočių.

2. Bijo atvirumo. Koučingas neveikia be šio tarpusavio santykių elemento. Ir dažniausiai vadovai nerimauja ne dėl darbuotojo atvirumo, o bijo atsiverti patys – jaučiasi nesaugūs ir pažeidžiami.

Skaityti daugiau…

Koučingą taikantys vadovai turi mažesnį kontrolės poreikį. Prisiminkite save – kada geriau dirbote, ar kai nuolat teko atsiskaitinėti įkyriam vadovui už kiekvieną savo žingsnį, ar tada kai galėjote užduotis atlikti savarankiškai? Žinoma, kontrolės funkcija yra Skaityti daugiau…

25 - 26««...10...2223242526