Tikriausiai vienas esminių dalykų kuris labiausiai rūpi koučingą taikančiam vadovui yra noras padėti augti kitiems. Vedamas šio siekio, vadovas visada įžvelgs galimybes mokytis pats ir padėti mokytis kitiems. Tikės, kad auginant kitame žmoguje slypintį talentą galima pasiekti kur kas geresnių rezultatų nei kasdien bėgti ristele kompanijos koridoriais vos spėjant svaidyti nurodymus. Noras padėti nėra buvimo tvirtu antonimas, kitaip tariant, vadovas gali išlikti tvirtas ir dalykiškas, tačiau kartu demonstruoti ir norą paremti, padrąsinti ir paskatinti kitus.

Kartą viena mano vadovė iš kurios teko mokytis, po kelių metų mane sutikusi pasakė Skaityti daugiau…

Čia noriu pateikti keletą prielaidų apie mokymąsi. Tai gali būti naudinga tiems, kas koučingą taiko organizacijose – vadovams bei mokymo specialistams. Dauguma šių prielaidų paremtos suaugusiųjų mokymosi principais bei nedirektyviąja psichologija, kurios autorius yra vienas iškiliausių praeito amžiaus psichologų Carl Rogers (Rogers, 1951).

Žmogus geriausiai mokosi tada kai nejaučia išorinės grėsmės. Tai reiškia, kad jei koučingas bus naudojamas kaip manipuliacija ar netinkamos įtakos darbuotojui darymas, šis mokymosi būdas nebus veiksmingas, tik psichologiškai žalos žmogų. Taip pat jei koučingo pokalbyje darbuotojas gaus pavojų bei riziką atsiverti, jis labiau rūpinsis savo saugumu nei mokymusi.

Skaityti daugiau…

Norėdami paaiškinti kaip jaučiamės ar ketindami vaizdingai papasakoti savo patirtį mes beveik visada naudojame metaforas. Jos tarnauja kaip tam tikri apibendrinimai, vaizdingi apibrėžimai, kurie kitiems leidžia geriau mus suprasti. Metaforos yra galingas koučingo instrumentas, jei tik mokame jomis pasinaudoti. Metaforos, efektyviai panaudotos koučingo pokalbio metu gali paskatinti klientą mokytis. Metaforų kalbą galima naudoti tada, kai mūsų pašnekovas norėdamas geriau išsireikšti naudoja palyginimus.

Jei kalbėtume metaforomis, tuomet su kuo gali palyginti dabartinę savo situaciją? – kartą paklausiau savo kliento.
Klientas susimąstė ir atsakė: Jaučiuosi, tarsi plaukiočiau tamsiame vandenyje ir man trūktų oro. Norėčiau išnerti iš vandens, įkvepti gaivos ir aplinkui matyti šiltą saulėtą dieną.
Papasakok apie tą dieną daugiau, – pratęsiau pokalbį taip skatindamas klientą galvoti apie jo trokštamą siekį.

Skaityti daugiau…

Kuo galiu būti tau naudingas? – klausia koučingo specialistas. „Na, gal tu gali patarti kaip man elgtis šioje situacijoje?“ klausimu atsako jo klientas.

Ši dialogo vieta gali būti sudėtinga daugeliui koučingo specialistų. Ir čia greičiausiai jie turi pasirinkti tarp kelių variantų:

a) šį kliento prašymą praleisti ir tęsti koučingo pokalbį,
b) dabar pat pradėti klientui aiškinti, kad koučingo specialistas nepataria, tai pats klientas ieško atsakymų,
c) paklausti ką nors gudraus, pavyzdžiui – „o ką tu darysi su mano patarimais“?
Ir galiausiai paskutinis variantas – pamiršti koučingą ir pradėti dalinti patarimus, t.y. klientą konsultuoti.

Čia noriu pateikti keletą įžvalgų apie tai, kuo konsultavimas (veiksminga ir galinga pagalbos klientui forma) skiriasi nuo koučingo (taip pat veiksmingo ir galingo pagalbos būdo)

Skaityti daugiau…

Jau rašiau apie koučingo atsiperkamumą, tiesa, po to įrašo paskelbimo radau dar vieną atsakaitą. Ji teigia, kad kai kuriuose savo padaliniuose pradėjusi koučingo programą BMW gavo 120% koučingo investicijos gražą. Pagrindinis pokytis kurį jie patyrė koučingo dėka – ženkliai sumažėjęs susirinkimų laikas (Global Coaching And Consulting Group). Jie dar praneša, kad kita kompanija – Nortel (telekomunikacijos) po 6 mėnesių trukmės koučingo programos savo pardavimus padidino 61 000$.

Tad tokie pastebėjimai apie koučingo naudą. O čia noriu pateikti dar keletą įdomių faktų apie koučingą ir tradicinius mokymus. Vėlgi, pasitelksiu skaičius. Skaityti daugiau…

25 - 25««...10...2122232425