Tradiciniai mokymai yra puiki galimybė greitai įsisavinti pagrindinius koučingo principus ir išbandyti juos saugioje praktikoje. Kad iš tokių mokymų gautumėte daugiausia naudos atkreipkite dėmesį į šiuos aspektus:

Kas yra programos autorius ir kas veda mokymus?

Rinkitės tokią mokymų programą, kuri Skaityti daugiau…

Žinau, kad daug vadovų nori ir gali taikyti koučingą savo darbe. Kai kurie jų eina į mokymus ir ten įgyja pirmąją koučingo praktiką, kurią vėliau (labai tikiuosi!) perkelia į savo veiklą. Tad šis straipsnis yra skirtas būtent tokiems žmonėms – vadovams, norintiems tobulinti savo koučingo kompetencijas.

Koučingas nėra vien tik gero taiklaus ar gudraus klausimo darbuotojui uždavimas. Koučingas taip pat nėra ir Skaityti daugiau…

Šį įrašą mane paskatino padaryti skaitytojų aktyvumas koučingo eksperimente . Klausimą apie koučingo tinkamumą dažnai mokymuose kelia vadovai, tad pamaniau, kad ir jums tai gali būti aktualu. Tik aš noriu jį performuluoti – kas daugiausiai gali gauti naudos iš koučingo? Jei žmonės nori keistis, koučingas padės jei jie: Skaityti daugiau…

Taip kartą auditorijoje replikavo vienas mokymų dalyvis. Tai įvyko, kai diskutavome kaip vadovai gali pritaikyti koučingą savo darbe. Vadybos specialistai konstatuoja, kad Skaityti daugiau…

Vadovai, galvojantys apie šiuolaikiškas mokymosi iniciatyvas laužo galvas – „jei pasamdysime koučingo specialistus, ar jie „atidirbs“ jiems sumokėtus pinigus?“. Skaityti daugiau…

Mano kolegė, profesionali koučingo specialistė, pasakojo, kad vienas vadovas kartą jos paklausė ar koučingas tai yra vaikščiojimas per žarijas. Tada sunerimau. Ne dėl to, kad kai kurie vadovai nežino kas yra koučingas, tačiau dėl to, Skaityti daugiau…

Daugybė pravestų seminarų ir ilgos diskusijų valandos su vadovais apie koučingą leido suprasti kodėl vadovai vengia šio pažangaus vadovavimo būdo.

1. Koučingui nėra laiko. Tai dažniausiai girdimas vadovų argumentas kodėl koučingas organizacijose neprigyja. Kartais toks atsakymas susijęs su nenoru keistis ir siekiu vykdyti tik įprastas menedžerio funkcijas. O juk padėti tobulėti savo darbuotojams – viena šiuolaikinio vadovo užduočių.

2. Bijo atvirumo. Koučingas neveikia be šio tarpusavio santykių elemento. Ir dažniausiai vadovai nerimauja ne dėl darbuotojo atvirumo, o bijo atsiverti patys – jaučiasi nesaugūs ir pažeidžiami.

Skaityti daugiau…

Koučingą taikantys vadovai turi mažesnį kontrolės poreikį. Prisiminkite save – kada geriau dirbote, ar kai nuolat teko atsiskaitinėti įkyriam vadovui už kiekvieną savo žingsnį, ar tada kai galėjote užduotis atlikti savarankiškai? Žinoma, kontrolės funkcija yra Skaityti daugiau…

Tikriausiai vienas esminių dalykų kuris labiausiai rūpi koučingą taikančiam vadovui yra noras padėti augti kitiems. Vedamas šio siekio, vadovas visada įžvelgs galimybes mokytis pats ir padėti mokytis kitiems. Tikės, kad auginant kitame žmoguje slypintį talentą galima pasiekti kur kas geresnių rezultatų nei kasdien bėgti ristele kompanijos koridoriais vos spėjant svaidyti nurodymus. Noras padėti nėra buvimo tvirtu antonimas, kitaip tariant, vadovas gali išlikti tvirtas ir dalykiškas, tačiau kartu demonstruoti ir norą paremti, padrąsinti ir paskatinti kitus.

Kartą viena mano vadovė iš kurios teko mokytis, po kelių metų mane sutikusi pasakė Skaityti daugiau…

Čia noriu pateikti keletą prielaidų apie mokymąsi. Tai gali būti naudinga tiems, kas koučingą taiko organizacijose – vadovams bei mokymo specialistams. Dauguma šių prielaidų paremtos suaugusiųjų mokymosi principais bei nedirektyviąja psichologija, kurios autorius yra vienas iškiliausių praeito amžiaus psichologų Carl Rogers (Rogers, 1951).

Žmogus geriausiai mokosi tada kai nejaučia išorinės grėsmės. Tai reiškia, kad jei koučingas bus naudojamas kaip manipuliacija ar netinkamos įtakos darbuotojui darymas, šis mokymosi būdas nebus veiksmingas, tik psichologiškai žalos žmogų. Taip pat jei koučingo pokalbyje darbuotojas gaus pavojų bei riziką atsiverti, jis labiau rūpinsis savo saugumu nei mokymusi.

Skaityti daugiau…

25 - 26««...10...2223242526