Dažnuose koučingo mokymuose išgirstu klausimą – kokie yra gero koučingo kriterijai ir kokios sąlygos turi būti sudarytos, kad koučingas būtų efektyvus. Čia noriu pasidalinti keletu svarbių aspektų, kurie koučingą daro kokybišku ir efektyviu. Tai nėra baigtinis kriterijų sąrašas. Čia neaptariu koučingo specialisto kompetencijos, apie tai rašiau jau anksčiau.

Klientas yra motyvuotas keistis ir tobulėti. Kiekvienas pokytis yra nekomfortiškas, nes pokyčio akivaizdoje mes susiduriame su baime. Pasak J. Whitmore, nežinomybės baimė yra pagrindinė kliūtis keistis. Skaityti daugiau…

Ankstesniame straipsnyje nagrinėjau organizacijų ir vadovų atsakomybės už savo darbuotojų mokymąsį aspektus. Dabar noriu pateikti konkrečius patarimus vadovams, kaip jie galėtų paskatinti savo komandos tobulėjimą darbo vietoje mokymams įvykus. Situacija visiems pažįstama – vadovai būdami dėmesingi savo darbuotojų tobulėjimui, išsiunčia juos į mokymus ir, žinoma, tikisi, kad iš mokymų grįžę žmonės čia pat ims ir nuvers kalnus. Bet… Skaityti daugiau…

Ar galite garantuoti, kad vadybininkai tikrai taikys tai, ką jie išmoko seminare? – neseniai paklausė viena vadovė svarstanti apie pardavimo mokymų programą. Galiu garantuoti, kad jie tai mokės daryti, bet ar taikys – negaliu garantuoti, – atsakiau. Aš galiu padėti tai padaryti, tačiau tam reikalingas motyvuotas pačios organizacijos įsitraukimas. Skaityti daugiau…

Kartą su vienu koučingo profesionalu diskutavome apie koučingo kultūrą organizacijoje. Bandėme išsisaiškinti, ko reikia, kad koučingas organizacijoje veiktų. Mano kolega teigė, kad koučingo iniciatyvos neturėtų būti formalios ir struktūruotos.  Koučingą organizacijoje gali pradėti ir valytoja, – šmaikštaudamas tvirtino jis. Jei nebus aiškaus ir konkretaus susitarimo, kad dabar „darome“ koučingą, nieko nebus, – tuomet tvirtinau aš. Skaityti daugiau…

Nieko nėra praktiškesnio už gerą teoriją, – šį Kurt‘o Lewin‘o posakį išgirdau prieš penkerius metus. Pats tuo metu buvau įsitraukęs į ilgą mokymąsį – siekiau pažinti koučingo praktikos paslaptis. Mano dėstytojas Peter Jackson šia fraze atliepė kiek cinišką mano (dar žalios) mokslų grupės klausimą Tai ko mes čia susirinkome, jei mums reikės knygas skaityti ir daryti visokias analizes? Prie ko čia koučingas? Geriau pasakykite mums gerų klausimų pavyzdžių, kuriuos galėtume užduoti savo klientams!  –  replikavo brangiu kostiumu vilkintis finansų strategas iš Londono Sičio. Skaityti daugiau…

Tai paskutinė straipsnių serijos apie tikslus ir jų įgyvendinimą dalis. Neabejoju, kad apie tikslus dar rašysiu ateityje, nes tai – neišsemiama tema. Kodėl nepasiekiame savo tikslų ir kas mums trukdo tai padaryti – vieni įdomiausių klausimų. Skaityti daugiau…

Čia pratęsiu įžvalgas apie tikslus ir mūsų pastangas jų siekti. Kelios studijos atkleidžia mūsų reakcijas ir jausmus, kuriuos patiriame siekdami savo tikslų. Mokslininkai teigia, kad galime padėti sau jaustis geriau, jei mokėsime tinkamai sutelkti savo dėmesį į atliekamas užduotis ir galutinį tikslą. Kitas aspektas – esminiai siekiai, kuriems tarnauja mūsų tikslai. Tyrimai sako, kad netinkamai formuluodami savo tikslus rizikuojame pamiršti esminius siekius bei tikslų vykdymo prasmę. Skaityti daugiau…

Tai yra  anksčiau skelbto straipsnio apie tikslų įgyvendinimo sunkumus tęsinys. Argumentus, kuriuos čia pateikiau, parėmiau įvairiais moksliniais tyrimais ir asmenine koučingo praktika. Taigi, tęsiu įžvalgų seriją, kodėl mums taip sunku pasiekti savo tikslų ir ką dėl to galime padaryti? Skaityti daugiau…

Populiarus britų tinklaraštis PsyBlog pateikia moksliniais tyrimais paremtus patarimus, kurie gali padėti geriau susidoroti su savo tikslais. Skelbdamas šį straipsnį taip pat oponuoju kartais perdėtai pozityviam, paviršutiniškam ir mechaniškam požiūriui į tikslus bei jų įgyvendinimą.  Skaityti daugiau…

Koučingas nėra tradicinis tobulėjimo būdas.  Mokymąsi mes dažniau asocijuojame su veikla auditorijoje, kur lektorius dėsto medžiagą ir organizuoja praktines užduotis.

Koučinge visą mokymosi darbą atlieka klientas (ugdomasis arba mokinys). Tam reikia didelės motyvacijos ir reikšmingų pastangų keistis. Tuo tarpu auditorijoje mes galime sau leisti šiek tiek atsipalaiduoti ar pasislėpti už kolegų pečių. Kad mokymasis auditorijoje būtų efektyvus, čia pateiksiu keletą įžvalgų, kurios, tikiuosi, paskatins skaitytoją apgalvoti savo mokymosi patirtis.  Skaityti daugiau…

20 - 25««...10...1819202122...»»