Dauguma organizacijų sakosi skatinančios kūrybiškumą, tačiau kai kurios jų tuo pačiu metu daro daug, kad kūrybiškumas liktų tik lozungu, skelbiamu per susirinkimus.

Profesorė Teresa Amabile (1998) apžvelgė kelių pastarųjų dešimtmečių tyrimus apie kūrybiškumą organizacijose ir išsiaiškino kriterijus, kurie skatina kūrybiškumą arba atvirkščiai, jį žlugdo. Nors tokių kriterijų yra daug, čia pateiksiu pagrindinius šešis. Kviečiu vadovus pagalvoti, kiek kūrybiška jūsų komanda ir, ar kartais žemiau išdėstyti dalykai nekiša kojos, kai ieškote efektyvių darbo būdų ar naujų neišnaudotų galimybių. Skaityti daugiau…

Proto šturmas (angl. brainstorming) visada buvo laikomas veiksmingu būdu generuoti idėjas. Proto šturmą naudoja vadovai, konsultantai bei koučingo specialistai, kai nori paskatinti grupes atrasti sprendimus problemoms spręsti. Yra manoma, kad proto šturmas – lanksti, įtraukianti ir kūrybiška užduotis.

Paradoksas, tačiau visa eilė tyrimų atskleidė, kad dėl tam tikrų priežasčių proto šturmas gali būti neveiksminga technika. Skaityti daugiau…

Ar kada stebėjote save, kaip elgiatės paveikslų parodoje? Nors paveikslas, į kurį žiūrite, jums atrodo visiškas šlamštas, save įtikinate, kad tai meno šedevras, nes jis kaba madingoje galerijoje?

Ar kada priklausėte kokiam nors klubui arba sąjungai, kurią mielai mestumėte, tačiau narystės mokestis, kurį mokate, yra pakankamai aukštas, kad įrodytumėte sau, jog narystė tikrai to verta?

Ar kada teko pasiimti (pavogti) iš darbovietės  popieriaus paketą ar naujų rašiklių rinkinį? Tuomet tikriausiai sakėme sau „juk visi taip daro“ arba „man ir taip nepakankamai moka, nenubiednės“.

Ar teko kada Skaityti daugiau…

Įsivaizduokime pardavimų srities darbuotoją, kuris jau yra buvęs daugelyje savo srities mokymų. Jo turima patirtis – išties turtinga. Šis žmogus yra sprendęs daugybę nestandartinių situacijų, žino kaip tvarkytis su reikliais klientais. Jis yra tiek profesionalus, kad jau gali mokyti kitus. Tad klausimas – kaip padėti šiam žmogui tobulėti, net jei jo patirtis yra didelė ir, regis, jokiais naujais mokymais šio žmogaus nebenustebinsi.

Į tobulėjimo galimybes žiūriu per dvi perspektyvas. Galima tobulėti „į plotį“ ir/arba į „gylį“. Skaityti daugiau…

Trys Kanados universiteto (University of Western Ontario) mokslininkai publikavo tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kodėl koučingo specialistams patinka jų darbas. Tyrime dalyvavo 390 sertifikuotų koučingo specialistų iš viso pasaulio (daugiausia iš JAV – 55.2%, Kanados – 25.6% ir Didžiosios Britanijos – 4.6%). Tyrimo metodika buvo paremta klausimynu, kurį sudarė 63 klausimai.

Tyrimas atskleidė pagrindines priežastis, kurios lemia koučingo specialistų pasitenkinimą savo darbu:

Galimybė padėti keistis kitiems.  Koučingo specialistai įvardijo, kad Skaityti daugiau…

Dažnuose koučingo mokymuose išgirstu klausimą – kokie yra gero koučingo kriterijai ir kokios sąlygos turi būti sudarytos, kad koučingas būtų efektyvus. Čia noriu pasidalinti keletu svarbių aspektų, kurie koučingą daro kokybišku ir efektyviu. Tai nėra baigtinis kriterijų sąrašas. Čia neaptariu koučingo specialisto kompetencijos, apie tai rašiau jau anksčiau.

Klientas yra motyvuotas keistis ir tobulėti. Kiekvienas pokytis yra nekomfortiškas, nes pokyčio akivaizdoje mes susiduriame su baime. Pasak J. Whitmore, nežinomybės baimė yra pagrindinė kliūtis keistis. Skaityti daugiau…

Ankstesniame straipsnyje nagrinėjau organizacijų ir vadovų atsakomybės už savo darbuotojų mokymąsį aspektus. Dabar noriu pateikti konkrečius patarimus vadovams, kaip jie galėtų paskatinti savo komandos tobulėjimą darbo vietoje mokymams įvykus. Situacija visiems pažįstama – vadovai būdami dėmesingi savo darbuotojų tobulėjimui, išsiunčia juos į mokymus ir, žinoma, tikisi, kad iš mokymų grįžę žmonės čia pat ims ir nuvers kalnus. Bet… Skaityti daugiau…

Ar galite garantuoti, kad vadybininkai tikrai taikys tai, ką jie išmoko seminare? – neseniai paklausė viena vadovė svarstanti apie pardavimo mokymų programą. Galiu garantuoti, kad jie tai mokės daryti, bet ar taikys – negaliu garantuoti, – atsakiau. Aš galiu padėti tai padaryti, tačiau tam reikalingas motyvuotas pačios organizacijos įsitraukimas. Skaityti daugiau…

Kartą su vienu koučingo profesionalu diskutavome apie koučingo kultūrą organizacijoje. Bandėme išsisaiškinti, ko reikia, kad koučingas organizacijoje veiktų. Mano kolega teigė, kad koučingo iniciatyvos neturėtų būti formalios ir struktūruotos.  Koučingą organizacijoje gali pradėti ir valytoja, – šmaikštaudamas tvirtino jis. Jei nebus aiškaus ir konkretaus susitarimo, kad dabar „darome“ koučingą, nieko nebus, – tuomet tvirtinau aš. Skaityti daugiau…

Nieko nėra praktiškesnio už gerą teoriją, – šį Kurt‘o Lewin‘o posakį išgirdau prieš penkerius metus. Pats tuo metu buvau įsitraukęs į ilgą mokymąsį – siekiau pažinti koučingo praktikos paslaptis. Mano dėstytojas Peter Jackson šia fraze atliepė kiek cinišką mano (dar žalios) mokslų grupės klausimą Tai ko mes čia susirinkome, jei mums reikės knygas skaityti ir daryti visokias analizes? Prie ko čia koučingas? Geriau pasakykite mums gerų klausimų pavyzdžių, kuriuos galėtume užduoti savo klientams!  –  replikavo brangiu kostiumu vilkintis finansų strategas iš Londono Sičio. Skaityti daugiau…

20 - 26««...10...1819202122...»»