Ar kada nors gailėjotės to, ko nepadarėte, tačiau galėjote padaryti? Kalbu apie tą nemielą jausmą, kurį lydi graužatis ir nusivylimas. Šią būseną apraizgo įvairios istorijos, kuriomis įrodome sau, kodėl nesiėmėme to, ką kadaise norėjome daryti kitaip.

–        Jei būčiau palikęs šį darbą, būčiau susidūręs su sunkumais tame, kurį man siūlė.

–        Jei būčiau pradėjęs naują verslą, ji vistiek būtų žlugęs dėl x ar y priežasčių.

Puiku, jei tokias istorijas pavyksta sukurti ir jomis patikėti. Tačiau tas graužaties ir nusivylimo jausmas niekur nedingsta. Mes tik užklojame jį savo pasakojimais. Uždengiame ir užkamšome, kad jokia uodega neišlįstų.

Pokytis – nuvalkiotas žodis, tačiau pasirinksiu jį naudoti, nes juo patogu vadinti viską, kas kinta ir ką mes sąmoningai norime keisti savyje bei savo santykyje su aplinka.

Iš vienos pusės, pokyčiai mus erzina. Šiuolaikinis pasaulis mus varo į priekį ir tarsi sako: keiskis čia ir dabar. Pasikeitei? Keisk dar kažką. Gyventi norisi ramybėje. Ramybė suteikia harmoniją, stabilumą ir džiaugsmą tuo, kaip yra. Skaityti daugiau…

Ko gero jau praėjo ta mada, kai organizacijoje koučingu buvo vadinami bet kokie vadovų pokalbiai su darbuotojais. Jei taip yra pas jus, turite išgryninti, kas yra ir kas nėra koučingas jūsų įmonės vadovų darbe.

Kadangi žodis koučingas daugelyje organizacijų yra labai gajus, noriu apibendrinti, kaip derėtų su šiuo žodžiu elgtis ir kokius darbus reiktų atlikti, kad gautumėte realią koučingo naudą.

Pirma, reikėtų išgyvendinti ironiškus atsiliepimus ir kreivas šypsenėles koučingo sąvokos atžvilgiu. Daugelyje organizacijų šis žodis asocijuojamas su tam tikra psichologine vadovų manipuliacija, tačiau koučingas nėra manipuliacija. Tai yra konstruktyvi ir pozityvi pagalba kitam žmogui galvoti ir ieškoti sprendimų. Jei tai daroma su išankstine nuostata siekiant privesti žmogų prie vadovo turimo sprendimo, tai nėra koučingas. Tai tik vadovo taikoma manipuliacija, į kurią kiti žmonės reaguoja gynybiškai. Negaiškite tam laiko. Skaityti daugiau…

- Tomai, papasakok kokiais atvejais vadovai kreipiasi į koučingo specialistus?, – kartą privataus pokalbio metu pasiteiravo vienas vadovas. Paskatintas to pokalbio šiame tekste aptarsiu dažniausiai pasitaikančius vadovų rūpesčius, kuriuos jie atsineša į koučingo sesijas. Taip pat trumpai paaiškinsiu, kaip šiose situacijose gali padėti pokalbis su vadovo darbo kontekstą išmanančiu koučingo specialistu.

Naujai paskirtas vadovas

- Ką tik dirbau su saviškiais vienoj komandoj, nueidavom kur nors po darbo. Dabar tapau jų vadovu. Nežinau kaip elgtis. Būti tuo draugeliu kaip anksčiau ar daryti kažką kitaip? Kaip dabar turėčiau paprašyti, kad jie atliktų darbus laiku? Kaip man įgyti autoritetą jų akyse?

saviškių tarpo paskirti vadovai turi iš esmės pakeisti savo vaidmenį, o tam reikia koreguoti esamas nuostatas ir kurti naujus elgesio modelius. Skaityti daugiau…

Vienas populiariausių koučingo apibrėžimų teigia, kad koučingas – tai procesas, kurio metu atskleidžiamas (išlaisvinamas) asmens potencialas.

Populiariausias – ne tas žodis. Ko gero turėtų būti – pats gajausias. Leisiu sau padaryti prielaidą, kad toks gajus, jog net tapęs nuvalkiota kliše.

Aną vakarą į paieškos sistemą įvedžiau žodžius koučingas ir potencialas. Vien tik pirmame ekrano lange paieškos sistema pažėrė štai tokius koučingo apibrėžimus (pasikartojančius atmečiau):

  1. 1.       Koučingas – tai paprasta ir efektyvi metodika, kurios pagalba yra atskleidžiamas asmenybės vidinis potencialas. Skaityti daugiau…

Šiame bloge yra daugybė straipsnių apie klaidingas koučingo interpretacijas ir neadekvačius lūkesčius šiai veiklai. Noriu pasidalinti dar vienu labai paplitusiu mitu apie tai, kad koučingas neva gali padėti sukurti savo verslą. Trumpai: koučingas yra mąstymo stimuliavimo metodas ir tinka ten, kur to mąstymo reikia. Taip, koučingas padeda, kai žmogus ieško pasiryžimo pradėti naują veiklą. Tačiau prieštara atsiranda ten, kur koučingas brukamas vietoje vadybiniams sprendimams priimti reikalingų verslo konsultacijų.

Atskirti, kada naudotis koučingu ir kada  konsultacijomis, nėra lengva. Iš vienos pusės koučingas kai kur komunikuojamas kaip panacėja – vaistas nuo visų ligų, iš kitos – koučingas nepagrįstai menkinamas ir laikomas minkšta veikla, kuri gali būti įdomi tik neturintiems kuo užsiimti žmonėms. Skaityti daugiau…

Nauja Coachingblog.lt viešnia – Diana Blažaitienė, pristato savo atlikto tyrimo apie koučingo naudojimą formuojant komandą apžvalgą. Diana yra tarptautinės personalo valdymo ir atrankų įmonės Soprana Personnel International vadovė.

Prieš keletą metų susipažinusi su koučingu kaip vadovų koučingo klientė, pamažu šiomis technikomis užsikrėčiau pati. Kartais, net nejausdama to, pradėjau taikyti koučingą dirbdama su savo darbuotojais. Mačiau, kaip keičiasi jų požiūris, kaip ne tik aš, bet ir jie tampa labiau motyvuoti, jaučiasi pripažinti ir labiau užtikrinti, dirba produktyviau. Visgi, kartais pasvarstydavau, galbūt man tiesiog pasisekė atrasti aukso grynuolius, o gal tai buvo darbo su koučingo specialiste ir mano perimtų koučingo įgūdžių taikymo poveikis?

Kai reikėjo rinktis magistrinio darbo temą baigiant ISM Vadovų magistrantūros studijas, darbo temą suformulavau taip: Komandos formavimas su koučingo intervencija (Teambuilding with the intervention of coaching tools). Skaityti daugiau…

- Kam man reikalingas tas koučingo specialistas? Juk mąstyti moku ir pats! - dažnai klausia ir kartu atsako koučingu besidomintys.

Darau prielaidą, kad toks klausimas turi du kilmės šaltinius. Vieni žmonės tokį klausimą užduoda mesdami koučingui iššūkį. Tarsi norėdami duoti suprasti, kad koučingas – anokia čia pagalba. Kiti klausia, nes ieško galimybių koučingą naudoti savarankiškai – patys sau kelti gerus klausimus idant atrastų ieškomus sprendimus.

Dauguma koučingo specialistų atsakytų, kad taip, koučingo klausimai veikia ir tada, kai žmogus juos užduoda pats sau. Tačiau kartais mes tiesiog nežinome, kokį klausimą užduoti. Juolab, kad kai kurių klausimų sau užduoti ir nenorime, nes jie skatins atsakymus, kurių galbūt mes visai nelaukiame.

Noriu išplėsti aukščiau pateiktą mintį ir pasiremti garsaus mokslininko, Nobelio premijos laureato, Daniel Kahneman įžvalgomis, kurias jis išdėstė savo knygoje Thinking Fast and Slow. Skaitydamas autoriaus pateiktą analizę, pastebėjau, kad kai kurios jo mintys labai tinka atsakymui į straipsnio pradžioje pateiktą klausimą. Skaityti daugiau…

- Kai Lietuvoje koučingas bus dėstomas universitetinėje magistro programoje, aš žinosiu, kad galiu eiti ilgų atostogų, – pusiau juokais, pusiau rimtai esu sakęs savo kolegoms.

Regis ši mintis, kurią išsakiau dar prieš kelis metus, greitai pavirs kūnu. Anądien Mykolo Romerio Universitetas pristatė naują specializaciją magistrams – Ugdomasis vadovavimas. Ši programa įvairiomis formomis bandė startuoti jau trečius metus iš eilės. Reikia padėkoti šios programos šeimininkei doc dr. Aistei Dromantaitei , kuri nenuleido rankų ir atkakliai vystė šią programą nepaisydama įvairių (ne tokių jau ir menkų) kliūčių.

Bendraudamas su būsimais šios specializacijos studentais bei kitais kolegomis, mintijau šio teksto fragmentus. Noriu pasidalinti savo įžvalgomis, kodėl koučingas turi būti dėstomas akademiniu lygiu ir kuo tai gali būti naudinga visai koučingo specialistų bendruomenei. Tai yra mano asmeninė nuomonė, kurios su niekuo nederinau.

Alternatyva privačioms koučingo mokykloms

Labai gerbiu Lietuvoje veikiančias koučingo mokyklas. Jų dėka koučingo specialistai ar disciplinai prijaučiantys įgijo pirmuosius koučingo įgūdžius ir sėkmingai pritaikė juos savo veikloje.

Neseniai užmačiau vienos koučingo mokyklos reklamą: ateikite į koučingo mokymus! Jokios teorijos, vien tik praktika! Skaityti daugiau…

Kažkada vienas pažįstamas vadovas reaguodamas į koučingo mokymų bumą pusiau juokais, pusiau rimtai prasitarė: man regis Lietuvoje yra daugiau koučingo specialistų negu potencialių jų klientų.

Atsakiau jam paprastai: nesirūpink, iš 100 paruoštų koučingo specialistų, šį darbą dirbs ne daugiau kaip penki. Tačiau naudą iš to gaus visi 100.

Šiame straipsnyje noriu pasidalinti įžvalgomis apie tai, kuo koučingo mokslai gali būti naudingi tiems, kurie neketina susieti savęs su koučingo profesija. Neliaupsinsiu koučingo, tikrai ne. Visos šios mintys kyla iš mano asmeninės patirties ir tegu lieka subjektyvios. Taigi, kuo koučingas man būtų buvęs naudingas, jei nebūčiau tapęs koučingo profesionalu? Skaityti daugiau…

Štai jums du tikslai:

a) priversti kitą žmogų šypsotis

b) priversti kitą žmogų pasijusti laimingu

Kaip manote, kurį iš jų pasiekę labiau laimingi jausitės patys? Abiems tikslams pasiekti jūs turite įvairių priemonių: galite tiems žmonėms padovanoti dovaną, padaryti paslaugą ar kitaip juos paskatinti.

Tokį klausimą dviems savanorių grupėms uždavė psichologijos studijos Getting the most out of giving: Concretely framing a prosocial goal maximizes happiness (2014) autoriai. Skaityti daugiau…

10 - 26««...89101112...20...»»