Kaip padaryti, kad pokalbiai su darbuotojais man pavyktų kuo natūraliau? Kaip padaryti, kad žmonės, su kuriais dirbu, būtų labiau atviresni? Kaip padaryti, kad mano kolegos keltų sau tobulėjimo tikslus ir norėtų apie juos pasikalbėti? Kaip užsitikrinti objektyvų grįžtamąjį ryšį iš darbuotojų…

Norint tapti ugdančiu vadovu, pirmiausia reikia ne kokių nors technikų ar gudrybių išmokti, bet su darbuotojais sukurti saugų, pasitikėjimu pagrįstą santykį. Būtent toks santykis leidžia atsakyti į aukščiau išdėstytus klausimus, o ne dar dešimt gerų koučingo klausimų ar technikų.

Aš baigiau NLP kursus, net ir tai nepadeda, – sako vadovai.

Šiame tekste noriu pateikti keletą praktinių įžvalgų, kurios padės jums sustiprinti savo santykį su darbuotojais ir, jeigu norite, padės jums efektyviau taikyti koučingą – užduoti gerus, mąstymą stimuliuojančius klausimus ir… sulaukti į juos atsakymų.

Darau prielaidą, kad pasamdėte kalbėti mokančius žmones. Taip pat manau, kad visi jie yra sumanūs bei protingi, tad mintį surezga. Dar galvoju, kad jie moka dirbti savarankiškai, darniai, kūrybiškai. Tad kame čia problema – vadovas dirba su puikiais žmonėmis, o jie nenori vadovui atsiverti, kelti sau tobulėjimo tikslus bei įsitraukti į bendrus reikalus.

Štai keli klausimai, kuriuos tokiais atvejais užduodu vadovams:

Kaip manote, kiek saugiai su jumis kalbėdami jaučiasi jūsų žmonės? Kiek atvirai, jūsų manymu, jie gali su jumis kalbėtis? Kaip manote, kokios kliūtys jiems trukdo atvirai su jumis kalbėtis? Kiek pagalbos savo darbuotojams suteikiate, ar jei yra linkę ja pasinaudoti? Kas yra svarbu jūsų darbuotojams?

Tokie klausimai leidžia mums pažvelgti į vadovų ugdymo iniciatyvas per santykio su darbuotojais prizmę. Joks ugdomasis darbas neįmanomas, jeigu nėra realizuota pagrindinė ugdomojo darbo prielaida – ugdomieji turi jaustis saugūs ir pasitikėti ugdytoju.

Žemiau pateiksiu keletą kriterijų, kuriuos apžvelgę galite įvertinti, ar jūsų pavaldiniais jumis pasitiki ir kaip jums sekasi kurti saugumu ir pasitikėjimu pagrįstą santykį:

Ar darbuotojai jums sako visą tiesą, ar tai, ką jūs norite girdėti? Ar darbuotojai jums pasakoja apie savo tobulintinas savybes, kompetencijas ir įgūdžius, ar tai nutyli Ar žmones baudžiate (nebūtinai tiesiogiai) už klaidas, ar vis tik aptariate jas konstruktyviai ir be grėsmės jiems? Ar darbuotojai geba priimti jūsų grįžtamą ryšį, ar jį ignoruoja? Ar darbuotojai gali jums suteikti grįžtamą ryšį laisvai, ar jie iš viso apie tai nekalba?

Turbūt nereikia akcentuoti, kuri kiekvieno klausimo dalis nutaikyta į pasitikėjimo nebuvimą, o kuri – į pasitikėjimo kūrimą. Jeigu norite stiprinti tarpusavio pasitikėjimą ir tuo pačiu gerinti ugdymo iniciatyvas, galite pasinaudoti šiomis praktiškomis įžvalgomis:

Tiesiog susitikite ir pasikalbėkite

Kai kurie vadovai išsako savo skundus dėl pavaldinių atvirumo stokos, tačiau patys pastebi, kad jie tiesiog nesudaro progų darbuotojams paatvirauti ar plačiau pasikalbėti apie jų reikalus. Kai kurie vadovai dažniau susitinka tik su tam tikrais pavaldiniais, tačiau būna linkę ignoruoti paprastesnius darbus dirbančius žmones ar labiau nutolusius kolegas. Savaime suprantamų dalykų nėra ir tie patys dalykai rūpi tiek jūsų pavaduotojui, tiek ir Tomui iš kanceliarijos.

Nerandate laiko? Raskite

Vadovai čia pat man atsako, kad jie neturi tam laiko. Kaip jie sako: neturiu laiko klausytis visų žmonių gyvenimų istorijų. Jokių istorijų jums niekas nepasakos. Tiesiog pakanka pasikalbėti apie einamuosius darbus, rinką, aplinką, jus supančius žmones ir dalykus. Tokie pokalbiai netrunka ilgai, tačiau leidžia jums pajausti, kas rūpi jūsų žmonėms ir kuo jie gyvena.

Neskubėkite ir klausykitės

Apie vadovų kantrybės stoką ketinu rašyti straipsnį artimiausiu metu. Suprantu, kad gyvenimas organizacijose yra labai greitas ir rezultato reikėjo dar vakar. Tačiau jūs ketinate ugdyti žmonės, o ne robotus, tad žmonėms reikia daugiau laiko. Jeigu norite, kad žmonės atsivertų, būkite pasiruošę parodyti jiems dėmesį ir juos išklausyti. Klausymasis maigant išmanųjį yra ne klausymasis, o blogas tonas. Jeigu žmonės jaus, kad jų negirdite, jie nenorės jums nieko pasakoti.

Užduokite klausimus ne apie darbus, bet apie žmogų

Ką tu gali padaryti, kad pasiektum geresnį rezultatą? Kodėl tau nepavyksta pasiekti gerų rezultatų? Tai yra klausimas, kuris nukreiptas į darbus ir jų turinį. Ko tau reikia, kad įgytum didesnį klientų pasitikėjimą? Šis klausimas yra apie žmogų, nes jis nukreiptas į asmens tobulėjimą. Stenkitės, kad jūsų klausimuose dominuotų žmogiški dalykai, pavyzdžiui: kokių kompetencijų tau reikia, kad galėtum perimti VIP klientus? Kokius naujus dalykus norėtum išbandyti kitais metais? Kuri mūsų veiklos sritis tave dabar domina labiausiai? Kokių pasiūlymų turėtum mūsų komandai ir man – jos vadovui? Kuo galiu tau padėti ateinantį mėnesį, kai turėsime didelį darbo krūvį?

Būkite pavyzdžiu

Jeigu jūsų komanda netiki, kad kai kuriuos dalykus padaryti yra įmanoma, demonstruoja skepticizmą ir su jumis nėra atvira, parodykite, kad sunkumus įmanoma išspręsti. Gabūt jūs įtikinsite ką nors iš valdybos narių ar užbaigsite sandorį su nelojaliu klientu. Visa tai įkvėps jūsų komandą, nes ji matys, kad turite valios pasiekti tikslus. Esu girdėjęs apie vieną vadovą, kuris užuot skatinęs savo komandą siekti metinio tikslo (kuris buvo labai realus), komandai kelis kartus pasakė, jog nieko tokio, kad tikslas nebus pasiektas. Kaip manote, kaip tai atsiliepė veiklos rezultatui? Jeigu jums pavyks parodyti pavyzdį, kalbėdami apie tai naudokite įvardį mes, o ne .

Nebijokite elgtis keistai

Kai kurie vadovai baiminasi, kad jiems pradėjus atviriau bendrauti ir užduoti gerus mąstymą stimuliuojančius klausimus, komanda juos pradės laikyti minkštais. Kai kurie vadovai sako: jeigu pradėsiu taikyti koučingą ar kažkaip kitaip labiau domėtis žmonėmis, jie pagalvos, kad aš blogai čia jaučiuosi arba, kad buvau kokiuose nors keistuose kursuose. O kas blogiausio tokiu atveju gali nutikti?- norėčiau paklausti. Ko gero sunku kalbėti apie tarpusavio pasitikėjimą, kai vadovai patys bijo savo darbuotojų. Tai kodėl tada vadovai nori, kad darbuotojai nebijotų vadovų?

Elkitės skaidriai

Jeigu jums reikia spręsti įvairius nepopuliarius klausimus, nevyniokite reikalų į vatą. Kalbėkite tiesiai ir be užuolankų. Žinai, tu gerai dirbi, bet… yra žudanti pokalbio pradžia. Neįkliūkite į spąstus – tai, kad su komanda sėdite vienoje valtyje, nereiškia, kad negalite išsakyti jai savo aiškių lūkesčių, o prireikus pareikalauti jų siekti. Dar daugiau, būkite pasiruošę išgirsti ir atliepti komandos lūkesčius. Manau, kad abiejų pusių lūkesčių žinojimas išsprendžia daugybę pasitikėjimo klausimų.

Apibendrinant, pateiksiu vieną paprastą klausimą: dešimtbalėje sistemoje (kur vienas – labai blogai, dešimt puikiai) įvertinkite, kiek esate patenkinti tarpusavio pasitikėjimu savo komandoje.

Ko gero žinote, ką reikia daryti.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.