- Koučingo blogas - http://coachingblog.lt -

Koučingo apibrėžimai

Paskelbė Tomas Misiukonis - Lapkritis 21, 2011 @ 10:30 am In Autorių straipsniai | 1 Comment

Toks koučingas, kokį mes jį žinome, užgimė prieš du dešimtmečius. 1992 m. išleista bene garsiausia knyga apie koučingą: John Whitmore Coaching For Performance. Joje pirmą kartą autorius išsamiai paaiškino kaip koučingo specialistai galėtų padėti savo klientams.

Šiandien koučingas yra vienas iš daugelio mokymosi būdų. Vadovai, kurie efektyviai taiko koučingą savo veikloje siekia panaudoti jį kaip valdymo ir pokyčių skatinimo priemonę.

Koučingas pastaruoju metu įsigalėjo ir kaip vadovavimo stilius. Tai leido kitaip pažvelgti į vadovų ir darbuotojų santykius – vadovai tapo ne tik vadybininkais, tačiau ir mokytojais bei treneriais darbo vietoje.

Šiandien koučingas yra profesija, kuriai atstovauja koučingo specialistai. Kaip savarankiška disciplina koučingas yra dėstomas universitetuose ir verslo mokyklose. Vadovai, norintys tobulinti savo veiklą siekia įgyti koučingo įgūdžių ir tokiu būdu padidinti savo darbuotojų efektyvumą. Pažįstu eilę vadovų, kurie šiai sričiai skiria ypač daug dėmesio – jie patys sistemingai praktikuoja koučingą ir siekia, kad šiuo darbo būdu naudotūsi dauguma juos supančių kolegų.

Pastarąjį dešimtmetį koučingas sulaukė daug dėmesio iš mokslinės visuomenės, kuri atstovauja vadybos bei organizacijų elgsenos sritį. Koučingas tapo viena populiariausių mokslinių tyrimų sričių.

Kad galėtume aiškiau suprasti kas yra koučingas, toliau pateiksiu keletą koučingo apibrėžimų. Juos suformulavo tie autoriai, kurie savo darbu prisidėjo, kad koučingas įgautų apčiuopiamą formą ir suteiktų naudą visiems, kas siekia tobulėti ir augti.

Koučingas yra procesas, kuris įgalina kitus žmones (Whitmore, 1997)

Koučingas yra skirtas atskleisti kito žmogaus potencialą ir taip pagerinti jo veiklą (Whitmore, 2002)

Koučingas yra pagalba mokytis pačiam (Whitmore, 2002)

Koučingo specialistas padeda savo klientams konstruktyviai mokytis ir siekia, kad klientai būtų efektyvūs gyvenime ir darbe (Rogers, 2004)

Koučingas yra augimo veikla, kurios metu koučingo specialistas skatina savo klientus ieškoti sprendimų, atrasti galimybes ir įgyvendinti suplanuotus pokyčius…Koučingo specialistas klausosi savo kliento, užduoda jam klausimus ir taip padeda savo klientams atrasti tai, ko jie savyje ieško (Rosinski, 2003)

Koučingo specialistas įgalina savo klientą ieškoti ir įsisąmoninti geresnius sprendimus (Downey, 2003)

Koučingas yra veikla, orientuota į darbuotojų mokymąsi. Koučingas įgalina darbuotojus ir skatina juos prisiimti atsakomybę už savo tobulėjimą (Hunt and Weintraub, 2006)

Koučingo metu vienas žmogus atideda į šalį savo poreikius tam kad pasirūpintų kito žmogaus poreikiais (Hardingham 2004)

Koučingo metu jūs nenurodote, nenukreipiate ir neliepiate (Downey, 2003)

Remdamasis šių ir kitų autorių apibrėžimais, apibendrinsiu, kad Koučingas visų pirma yra mokymosi būdas, kuris realizuojamas pokalbio pagalba. Toks pokalbis vyksta tarp koučingo specialisto ir jo kliento. Koučingo specialistas šio pokalbio metu klausosi ir užduoda klausimus, o jo klientas ieško galimų būdų savo iškeltiems tikslams pasiekti. Remdamasis savo įžvalgomis klientas modeliuoja būsimus veiksmus, kurie pritaikyti praktikoje skatina jį keistis – augti ir tobulėti.

This post is also available in: English [1]


Article printed from Koučingo blogas: http://coachingblog.lt

URL straipsnis: http://coachingblog.lt/autoriu-straipsniai/koucingo-apibrezimai/

URLs:

[1] English: http://coachingblog.lt/en/

Copyright © 2011 Koučingo blogas. All rights reserved.