Žmonėms, kurie klausia, tai kas po galais tas koučingas, visada pasiūlau sudalyvauti tikrame koučingo pokalbyje. Žinoma, prieš tai papasakoju ką ir kaip mes darysime. Tačiau kuo koučingas gali būti naudingas konkrečiam žmogui, galima sužinoti tik tada, kai jis pats pasinaudoja koučingu. Vadovams, kurie nori išmokti koučingo įgūdžių pirmiausia pasiūlau pabūti koučingo klientu ir tik tada nutarti, ar jie nori mokytis šio darbo būdo.

Jeigu trumpai, tai koučingas yra pokalbis tarp koučingo specialisto ir jo kliento. Koučingo specialistas užduoda mąstymą skatinančius klausimus, o klientas ieško į juos atsakymų. Šie atsakymai kelia naujus klausimus ir toks procesas tęsiasi tol, kol klientas nepradeda įgyvendinti norimų pokyčių. Tai gali būti vienas pokalbis, tačiau dažniausiai prireikia kelių. Jeigu jau esate buvę koučinge, tada žinote apie ką aš. Jei svarstote apie tokią galimybę, kviečiu skaityti toliau. Tai padės jums pasiruošti ir apgalvoti savo lūkesčius būsimam pokalbiui.

Kokia jūsų išankstinė nuostata?

Eisiu pažiūrėsiu ką man čia darys – nėra geras požiūris.

Dar blogiau jei klientas (taip dažnai pasitaiko organizacijose) nusiteikia kovoti – na, pažiūrėsim ar jis mane įveiks, ar aš jį.

Kartais ši išankstinė nuostata gali trukdyti klientui susikoncentruoti į savo nagrinėjamą klausimą. Užuot skyręs dėmesį sau, klientas seka, ką ir kaip daro koučingo specialistas. Žinoma, jei klientas nėra buvęs koučinge, jis tai darys, nes koučingas jam yra nauja patirtis. Tačiau reikia būti atsargiems, kad koučingo pokalbis netaptų žaidimu na, pamokyk mane, o aš pažiūrėsiu ar tau gaunasi.

Tai ne koučingo specialistas ką nors „daro“ su klientu. Tai pats žmogus aria savo minčių lauką ir pats dirba pagrindinį darbą – ieško būdų kaip įgyvendinti savo tikslą. Koučinge niekas nieko neįtikinėja, netaiso ir neremontuoja.

Kartą viena klientė užuot ieškojusi sprendimo, žaidė būtent tokį žaidimą. Turėjau jos tiesiai paklausti, ko ji siekia – ar spręsti savo klausimą, ar pasitvirtinti savo išankstinį skeptišką požiūrį į koučingą. Koučingas nėra stebuklas, o koučingo specialistas nėra burtininkas. Tik dirbdami išvien kartu su savo koučingo specialistu galite tikėtis gerų rezultatų.

Kaip pasiruošti koučingo pokalbiui?

Prieš ateidami  į koučingo pokalbį atlikite nedidelius namų darbus. Jei tai pirmasis jūsų vizitas, apgalvokite šiuos klausimus:

- Ko aš noriu/Ko aš siekiu?

- Ką jau žinau apie šį tikslą?

– Ką dar turiu suprasti?

- Kokių idėjų jau turiu/Kokias idėjas jau svarsčiau?

- Ko man reikia, kad šiuos veiksmus įgyvendinčiau/Kas man galėtų pagelbėti?

- Kokie galimi mano pirmieji žingsniai?

Šiuos klausimus galite apgalvoti bėgiodami, stovėdami transporto grūstyje ar kokiu kitu metu, kai niekas netrukdo mąstyti. Nesiekite galutinių atsakymų. Svarbu, kad būtumėte apsvarstę savo situaciją ir įsitrauktumėte į mąstymo procesą.

Kartą vienas klientas po pirmojo koučingo pokalbio suprato, kad tai, ką jis planavo aptarti, buvo jam nereikšmingas dalykas. Tik antros koučingo sesijos metu jam pavyko išgryninti savo siekius. Jei  jis būtų skyręs daugiau laiko savianalizei, jis būtų greičiau sužinojęs kokių pokyčių jam reikia.

Kokio pokalbio norite?

Apgalvokite, kaip norėtumėte, kad šis pokalbis vyktų.  Ar pajėgsite atvirauti? Ar norite tiesiog išsikalbėti, ar jums reikia receptų čia ir dabar? Norite greito ar lėtesnio pokalbio tempo? Gali būti, kad koučingo pokalbyje teks pasidalinti tuo, apie ką anksčiau nenorėjote kalbėti.

Geram koučingo specialistui rūpi, kaip jūs linkę mokytis, kas jums patogu, o kas ne. Taip pat pasiruoškite išeiti iš savo komforto zonos, nes to gali prireikti, kad įgyvendintumėte reikšmingesnius asmeninius pokyčius.

Kiek jūs pasiryžę bendradarbiauti?

Koučingas yra veiksmingas tiek, kiek išvien dirba koučingo specialistas ir jo klientas. Pavyzdžiui, gali būti, kad po koučingo pokalbio jūs gausite namų darbų.

Jų neatlikimas gali rodyti, kad nenorite bendradarbiauti. Iš kitos pusės, jei koučingo specialistas jums bus nedėmesingas, neatsižvelgs į tai, ką jam sakote, tuomet būtent jam teks stiprinti bendradarbiavimą su jumis. Jei po antrojo susitikimo pajusite, kad šis koučingo specialistas jums netinka, aptarkite tai su juo. Gali būti, kad judviems teks koreguoti darbo būdus arba jūs pasirinksite kitą specialistą. Į ką atsižvelgti pasirenkant koučingo specialistą yra išsamiai paaiškinta čia.

Kaip suprasite kad keičiatės?

Jei koučingo pokalbio metu pasiekėte pažangą, papasakokite apie ją. Jei susidūrėte su sunkumais – įgarsinkite juos. Jei jums kilo nauja mintis po koučingo pokalbio, nepameskite jos, užsirašykite. Nes tai gali būti raktas į jūsų klausimo sprendimą. Labai svarbu atminti, kad didieji pokyčiai įvyksta ne koučingo sesijų metu, o tarp jų. Tuomet išbandote dalykus praktikoje, padarote naujas išvadas. Užsitikrinkite, kad su koučingo specialistu kontaktą galėsite palaikyti ir tarp sesijų.

Kartą man paskambino viena koučingo klientė. Buvo vėlyva popietė, kitas mūsų pokalbis turėjo įvykti tik po kelių dienų. Ji papasakojo, kokių tolimesnių minčių ji turėjo po paskutinio mūsų susitikimo ir kaip jai pavyko pajudėti į priekį. Mane tai labai nudžiugino, nes pajutau, kad galėjau prisidėti prie jos progreso. Jos nuoširdus dėkui leido man jaustis tvirčiau ir dar efektyviau vesti kitus mūsų pokalbius.

Sunkūs momentai

Žinau, kad gali pasitaikyti sunkių momentų kuomet galvosite, kad koučingo pokalbiai jums nepadeda.

Gali būti daug priežasčių, viena jų – galbūt jūsų santykis su koučingo specialistu nebuvo tvirtas. Galbūt kažkas liko neįvardinta, pasimetė tarp eilučių. Mintimis grįžkite prie buvusių pokalbių ir pagalvokite ko trūko, kad šie pokalbiai būtų dar geresni ir kitame susitikime užsiminkite apie tai koučingo specialistui. Taip sutvirtinsite judviejų ryšį ir gali būti, kad greitai pasieksite proveržį. Pokyčiams reikia laiko, tad jei šią minutę nepatyrėte nušvitimo, nereiškia, kad jis neateis kitą dieną.

Prisiminkite, kad humoras daro stebuklus, į susitikimą ateikite žvalūs, nevenkite pasidalinti smagia istorija, pajuokaukite apie save. Papasakokite koučingo specialistui kaip laikėtės, kas smagaus jums nutiko, kaip tvarkėtės su sunkumais.

Šia gera nuotaika užkrėsite ne tik save, bet ir savo pašnekovą, kuris, patikėkite, visa širdimi siekia, kad koučingo pokalbis jums būtų prasmingas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

HTML tags are not allowed.